4. února 2016 12:45 Lidovky.cz > Byznys > Média

Čechy opět nejvíc bavil bulvár. Blesk měl přes milion čtenářů

Dení Blesk. Ilustrační foto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Dení Blesk. Ilustrační foto. |

PRAHA Nejčtenějším deníkem byl loni opět bulvární Blesk. V druhé polovině roku měl více než 1,03 milionu čtenářů. Druhá je Mladá fronta Dnes, která s průměrem 636 tisíc čtenářů předstihla souhrn regionálních mutací Deníku (630 tisíc).

Čtvrté skončilo Právo s 303 tisíci čtenáři. Vyplývá to z průzkumu Media Projekt za 3. a 4. čtvrtletí, který pro Unii vydavatelů a Asociaci komunikačních agentur realizují agentury Median a STEM/MARK.

Proti předchozímu sledovanému období, tedy 2. a 3. čtvrtletí, si polepšily deníky Blesk, Sport a Aha!. Blesk zvýšil denní čtenost o zhruba 18 tisíc čtenářů, Aha! o sedm tisíc a Sport o tři tisíce čtenářů.

Mladá fronta si pohoršila o tři tisíce a Deník o 34 tisíce čtenářů. Právu klesla čtenost o 8 tisíc čtenářů, Lidovým novinám o čtyři tisíce a Hospodářským novinám o 16 tisíc čtenářů. Nejčtenějším deníkem zdarma bylo Metro (451 tisíc).

Mezi magazínovými přílohami, takzvanými suplementy, byl nejčtenější TV magazín s 1,241 milionu čtenářů, následuje Blesk magazín TV s 1,232 milionu a Magazín Dnes se 702 tisíci čtenáři.

Mezi časopisy životního stylu pro ženy byla nejoblíbenější Žena a život s 353 tisíci čtenáři na jedno vydání. V kategorii bydlení vede Dům a zahrada se 120 tisíci čtenáři, mezi programovými tituly TV Max se 471 tisíci čtenáři a mezi zdarma distribuovanými časopisy je nejčtenější 5plus2 s 964 tisíci čtenáři.

Mezi zpravodajskými týdeníky měl nejvíc čtenářů Reflex (232 tisíc), mezi ekonomickými tituly Forbes (101 tisíc), motoristé nejvíce četli Svět motorů (196 tisíc).

Celkově po nějaké formě tištěného média sáhne alespoň jednou během 14 dnů 89 procent tuzemské populace. Deníky čte 64 procent Čechů a časopisy 83 procent. Čtenáři deníků jsou spíše muži s VŠ vzděláním. Soustředěni jsou do větších měst.

Vlhčenec ubrouskový: Krkonoše bojují s odpadky vtipnou kampaní
Vlhčenec ubrouskový: Krkonoše bojují s odpadky vtipnou kampaní

Krkonošský národní park (KRNAP) v loňském roce navštívilo téměř 3,8 milionu lidí. Negativním dopadem masové turistiky je velké množství odpadků, které po sobě lidé v přírodě zanechávají. Dobrovolníci jich každoročně sesbírají skoro 3 tuny.

Najdete na Lidovky.cz