Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Média

Česká televize loni snížila výnosy i náklady na 6,47 miliardy korun. ČT1 měl nejlepší sledovanost za šest let

Ilustrační foto. foto: Švancara PetrČTK

Praha - Česká televize loni hospodařila s náklady a výnosy 6,47 miliardy Kč, což bylo o zhruba 80 milionů Kč méně než v roce 2018. Proti rozpočtu ušetřila 205 milionů korun, řekla ve středu mluvčí televize Karolína Blinková.
  10:30

V loňském roce se ČT s podílem 29,99 procenta stala nejsledovanější českou stanicí, její vysílání každý týden oslovilo průměrně 74 procent populace. Výsledek hospodaření a podíl na diváckém trhu představují jedny z hlavních kritérií, která posuzuje Rada ČT při projednávání bonusu generálního ředitele Petra Dvořáka. Tím se má zabývat ve středu odpoledne.

Světlana Witowská končí v hlavních zpravodajských pořadech České televize. Úplný odchod odmítla komentovat

ČT na mzdových, výrobních a provozních nákladech ušetřila v porovnání s rozpočtem 46 milionů korun. Další úspory vykázala například u investic do přechodu na DVB-T2. U výnosů z podnikatelské činnosti naopak dosáhla o 25 milionů Kč lepšího výsledku, než plánovala.

Dlouhodobé plány pro rok 2019 předpokládaly stav finančních prostředků ke konci období ve výši 1,3 miliardy Kč, ve skutečnosti měla ČT na účtech o 297 milionů korun více.

Nejvyšší podíl na sledovanosti měl tradičně hlavní program ČT1 s 16,54 procenta. Jde přitom o nejlepší výsledek ČT1 za posledních šest let. Stabilní sledovanost dlouhodobě vykazuje i kanál ČT2. 

Podíl zpravodajského kanálu ČT24 byl 3,94 procenta, což bylo o 0,44 procentního bodu meziročně méně. Pokles byl způsoben především absencí významných domácích voleb. Sportovní kanál ČT sport zaznamenal celodenní podíl na sledovanosti 3,50 procenta.

Podíl na sledovanosti dětského kanálu Déčko ve skupině diváků od čtyř do 12 let vzrostl o 1,76 procentního bodu na 28,2 procenta. Kulturní kanál ČT art dosáhl v minulém roce podílu na publiku ve svém vysílacím čase 0,92 procenta.

Celková hodnota spokojenosti s pořady České televize meziročně vzrostla o jeden procentní bod na 83 procent. Index důvěryhodnosti České televize dosáhl v roce 2019 hodnoty 63 procent.

Kritéria pro určení a přiznání bonusu generálního ředitele se skládají z vyhodnocení hospodářských výsledků, úrovně televizního vysílání (kvalita programu a podíl na trhu), manažerských výsledků a plnění dalších povinností, například dodržování právních předpisů, Statutu a Kodexu ČT, plnění usnesení Rady a komunikace s ní, komunikace s veřejností a podobně.

Autor: