16. září 2012 7:30, aktualizováno  14:24 Lidovky.cz > Byznys > Média

ČT stahuje reklamu na vodku, kvůli prohibici

Česká televize | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Česká televize | foto:  František Vlček, Lidové noviny

PRAHA Ministerstvo zdravotnictví v pátek zakázalo konzumaci nápojů s obsahem alkoholu 20 procent a vyšším. Bary tak sice tvrdý alkohol nenalévají, reklama na něj je ale stále běžně k vidění. A to i na obrazovce veřejnoprávní televize.

Česká televize před sobotním přímým přenosem tenisového Davis Cupu odvysílala reklamu na Pražskou vodku. Po upozornění serveru Lidovky.cz reklamu na tvrdý alkohol stáhla ze svých obrazovek až do odvolání.

ČTĚTE TAKÉ:

Česká televize se tak dostala do paradoxní situace. Je sice institucí, která má plnit funkci média veřejné služby, vysílání reklamy na tvrdý alkohol ale logicky stanovisko ministerstva zdravotnictví nepodporuje. Přestože páteční Hegerově vyhlášce o prodeji alkoholu neodporuje.

"Reklamu okamžitě stáhneme a poradíme se s právníky"

"Je to náhlá, nečekaná situace a musíme reagovat operativně. Zatím na to nemáme vyhraněný názor, ale reklamu na tvrdý alkohol Česká televize okamžitě stáhne a vedení se v pondělí poradí s právníky na dalším postupu," komentovala rozhodnutí mluvčí ČT Michaela Fričová.

Podle mluvčího společnosti Karla Hanzelky se ale sama firma rozhodla reklamu na vodku kvůli vyhlášení prohibice nevysílat, tudíž chyba nastala na straně České televize. 

Klientům, kteří na obrazovkách veřejnoprávního média tvrdý alkohol inzerují a reklama na jejich produkt nebude odvysílána, je prý ČT připravena poskytnout náležité kompenzace.