Čtvrtek 24. září 2020svátek má Jaromír 13 °C oblačno Předplatné LN
aktualizováno  Lidovky.cz > Byznys > Média

Uši si už zacpávat nemusíte, Česká televize ztlumila reklamu

Hlasitá reklama už Američany trápit nebude. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Hlasitá reklama už Američany trápit nebude. | foto: Shutterstock

PRAHA Konec řvoucí reklamy v pauzách mezi pořady ohlásila Česká televize. podle svého šéfa Petra Dvořáka omezila hlasitost reklamy a sladila hlasitost jednotlivých svých kanálů.

Ztišit reklamu v budoucnu na všech televizích plánují nařídit poslanci. Sankce za prohřešek by mohla podle novely zákona činit 10.000 Kč až pět milionů korun.

ČTĚTE TAKÉ:

ČT hlasitost reklamních bloků upravila v souladu s normou Evropské vysílací unie (EBU), uvedl Dvořák. Televize podle něj řeší problematiku přílišné hlasitosti reklamy a upoutávek na vlastní pořady dříve, než připravovaný zákon vejde v platnost.

Úspěšná petice

O změnu zákona dlouhodobě usilovalo sdružení Stop hlasité reklamě. Petici žádající omezení hlasitosti podepsalo na internetových stránkách stophlasitereklame.cz už 12 907 lidí.

Změny postupně nastaly na všech čtyřech kanálech ČT, zároveň byla dána do souladu jejich hlasitost. "To znamená, pokud divák přepíná z jednoho kanálu České televize na druhý kanál, tak aby nedocházelo k prudkému a náhlému zvýšení hlasitosti, které by mohlo působit rušivě pro diváky," uvedl Dvořák. Změna nastavení byla nejdříve otestována a již se používá.

Na dodržování předpisu by podle poslaneckého návrhu dohlížela Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, která by vyhláškou stanovila technické záležitosti a podrobnosti zákazu. Televize by podle novely nesměly vysílat hlasitěji ani znělky, které oddělují reklamu a teleshopping od ostatních částí vysílání.

Bude ořezaný zvuk nevýrazný?

ČT podle dřívějšího vyjádření vítá snahu nastavit jasné parametry úrovně hlasitosti reklam. Poslanecký návrh ale údajně obsahuje mezery, které budou znamenat právní nejistotu. Zástupci TV Barrandov poukazovali na to, že divákovi se bude jevit zvuk při jeho "ořezání" zhoršený, respektive nevýrazný.

Pokusy omezit hlasitost reklamy v televizi byly již dříve. Například v roce 2007 připravila obdobnou novelu Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, která se inspirovala novelou mediálního zákona na Slovensku. Návrh na omezení hlasitosti televizní reklamy tehdy schválil slovenský parlament s velkou podporou.

,

Biolog Komárek: Jsme účastníky největšího sociologického experimentu všech dob

Biolog, filozof a autor dvou desítek odborných knih a tří románů Stanislav... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Měsíce trvající pandemie nám převrátila životy naruby. Známý biolog, filozof a autor dvou desítek odborných knih a tří...

Brzy dospěju do bodu, kdy si účet na Facebooku zruším, říká Lucie Výborná

Lucie Výborná | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium „Je to hra. Hra, která by měla být přínosná, užitečná, inspirativní,“ říká o své práci moderátorka Českého rozhlasu...

Proč koronavirus už téměř nezabíjí. Vytratí se, nebo se vrátí ještě silnější?

Zdravotník odebírá vzorky pro testování na covid-19 v indické Kalkatě. (23.... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Koronavirus je záhadný. Nečitelný. I když ho zkoumají ti nejchytřejší lidé, pořád o něm víme málo. Chová se jinak. Je...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!