Sobota 14. prosince 2019svátek má Lýdie 5 °C déšť se sněhem Předplatné LN
3. ledna 2010 16:45, aktualizováno  18:05 Lidovky.cz > Byznys > Média

Chtěli vyhrát iPhone, místo toho se z nich stali Paroubkovi fanoušci

Předseda ČSSD Jiří Paroubek. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Předseda ČSSD Jiří Paroubek. | foto: ČTK

PRAHA Politický boj na internetu nabírá na obrátkách. Jedna z mnoha skupin na sociální síti Facebook lákající na výhru telefonu iPhone byla totiž přejmenována na "Mladí lidé volí Jiřího Paroubka!". Do původní skupiny se přihlásilo okolo 80 tisíc lidí, jejich počet ale po přejmenování stále klesá. ČSSD se od těchto praktik distancuje.

Skupina "Deset náhodně losovaných členů vyhraje každý týden iPhone" přilákala od října minulého roku na 80 000 fanoušků. Po změně názvu jejich počet ale neustále klesá. V 16:30 v ní bylo registrováno 77 500 tisíc uživatelů.

O hodinu později měla skupina o tisíc členů méně. Někteří z nich si na stránkách otevřeně stěžují a cítí se zneužiti k politické propagandě. "Tak tohle je podvod jak ... !!! Původně stránka na výhru telefonu a teď je z toho hnusná politická propaganda ... !!!!" píše jeden z uživatelů.

Po zveřejnění informace o přejmenování skupiny vznikla velice rychle další internetová iniciativa: "Chceme zrušit skupinu : Mladí lidé volí Jiřího Paroubka". V ní je registrováno v 18:00 zatím jen 50 členů.

Tisíce lidí doufalo ve výhru telefonu, stali se jen fanoušky Jiřího Paroubka
Klikněte pro zvětšení

Nový popisek skupiny zní: "Pokud máte rádi Jiřího Paroubka přidejte se do této skupiny. Volíme Jiřího Paroubka aby se vlády neujali modré straky a nerozkradli celou naši republiky. Volíme Jiřího Paroubka aby se Topolánek už konečně zmizel z české politiky. Mladí lidé podporují Jiřího Paroubka!"

Zakladatel této skupiny po změně názvu skryl svoji identitu. Podle archivních záznamů ale skupinu vytvořil uživatel vystupující pod jménem Roman Filip.

Antikampaň ve prospěch ČSSD

Šéf marketingu ČSSD Petr Dimun ale razantně odmítá spojovat sociální demokracii s tuto skupinou. Podle něj jde o negativní kampaň namířenou proti ČSSD.

"Ve světě existují příklady podobného zneužití sociálních sítí politickou konkurencí strany, v jejíž prospěch má naoko skupina sloužit. Parafrází slov Miroslava Kalouska: Je to tak hloupé, že za tím může stát jen Ivan Langer," tvrdí Dimun v tiskovém prohlášení.

Čtěte více

"My jsme skutečně zaspali, pokud jde o ta internetová média, a budeme to teď rychle, velmi rychle dohánět," tvrdil před loňskými eurovolbami Jiří Paroubek.

V průběhu následující kampaně v rámci očekávaných podzimních voleb poté byly komentáře čtenářů na českých zpravodajských serverech zaplaveny příspěvky s odkazy na antistránky zaměřené na pravicové strany jako tojesila.cz nebo hop09.cz.

Fotografie z profilu Jiřího Paroubka
Facebook: fotografie z profilu Jiřího Paroubka

Že se Lidový dům obává i konkurence zleva, potvrzuje také nedávná aktivita, při které byly pod hlavičkou nové strany Miloše Zemana rozesílány falešné tiskové zprávy a na zpravodajských webech běžela reklamní kampaň propagující nepravé stránky Strany práv občanů.

Premium

Sedí s drahými mobily, dětem kupujeme kartáčky my, říká režisérka Výměny

Jana Rezková | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Kreativní producentka a režisérka Jana Rezková natáčí už patnáct let úspěšnou reality show Výměna manželek. Navštívila...

Premium

Test kávy v kapslích: Bezpečné, pohodlné, ale drahé potěšení

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

V kavárně určitě najdete zajímavější druhy kávy, rozpustná je zase levnější. Test jsme zaměřili na kávu v kapslích, z...

Premium

Vývoz žumpy se značně prodraží. Vyplatí se investice do čističky?

Žumpy a septiky | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Legální likvidace splašků stojí ročně desetitisíce a s novým zákonem se ještě zvýší poptávka po vyvážení žump. Cena...