2. listopadu 2012 17:50 Lidovky.cz > Byznys > Média

Dusno kolem Johna pokračuje: Týden smazal kritickou glosu od Fendrycha

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 6Diskuse
Politik a novinář Radek John (VV) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Politik a novinář Radek John (VV) | foto: Tomáš Hájek, Lidové noviny

PRAHA Příchod Radka Johna do vydavatelství Empresa Media mediálního magnáta Jaromíra Soukupa budí v redakci časopisu Týden, který pod něj spadá, i nadále vášně. Komentátor Martin Fendrych publikoval v pátek na Johnovu adresu kritickou glosu, ta však brzy z webu Týden.cz zmizela.

Fendrych v článku "Johnovy špinavosti" otevřeně přiznal, že politikovo novinářské angažmá vyvolalo v redakci velmi silný odpor. "Johnovi zřejmě vůbec nedochází, co je podstatou toho odporu: jeho absolutní nedůvěryhodnost," napsal v komentáři.

ČTĚTE TAKÉ:


Zpochybnil také Johnovo odhodlání psát o špinavostech a připomněl mu, jak "skákal podle Bártova hvizdu třeba když vybíral policejního prezidenta i v jiných situacích" nebo jeho roli v případu Libora Michálka.

"Přišel za ním ředitel Státního fondu pro životní prostředí Libor Michálek a požádal ho o pomoc. Měl informace o tom, že fond má být tunelován zřejmě ve prospěch černých účtů ODS. John měl ideální šanci zavolat policejnímu prezidentovi a zařídit pro Michálka kvalitní, zákonnou pomoc. Jak to dopadlo, víme. Nepomohl. Poslal ho za novináři. Taky díky jeho neochotě a neschopnosti Michálkovi pomoci se nakonec celé to svinstvo zametlo nejen pod koberec, ale i pod podlahu," připomněl mimo jiné Fendrych.

Asi se jim nelíbila

Text zveřejněný serverem Týden.cz ale rychle zmizel, jeho stopa zůstala pouze ve vyhledávači Google. "Tu glosu jsem napsal," potvrdil Fendrych serveru Lidovky.cz. O jejím stažení ale nic nevěděl. "Teď nejsem v práci, ale nikdo mi o tom neříkal, asi se jim nelíbila," divil se.

Věc nekomentoval ani šéfredaktor Týdne František Nachtigall. "O ničem nevím, máme dnes uzávěrku," reagoval na dotaz. A sdílnější nebyl ani editor webu. "Zmizela, víc k tomu říkat nebudu," odmítl vysvětlit důvody. Zmizelého textu si všimli i čtenáři serveru a jeden z nich jej také zkopíroval do diskuze pod jiným článkem.

Kvůli Johnovi redakci Týdne opouští několik novinářů, například Vladimír Ševela a Renata Kalenská. Vlna nevole se zvedla i mezi čtenáři, z nichž někteří vydavatelství napsali, že zruší předplatné. Nachtigall nejdříve uvedl, že šéf Věcí veřejných povede publicistické oddělení vydavatelství, pak ale prohlášení mírnil. Jako externista prý John připraví nový publicistický televizní formát pro TV Barrandov, která pod vydavatelství Empresa Media spadá. 

ogoOndřej Golis
  • 6Diskuse




Najdete na Lidovky.cz