Čtvrtek 9. července 2020svátek má Drahoslava 22 °C oblačno Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Média

Golden Drum: český spot Mnichov získal v Portoroži Grand Prix

Po bronzu z Cannes získal spot Mnichov i Grand Prix z festivalu v Portoroži. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Po bronzu z Cannes získal spot Mnichov i Grand Prix z festivalu v Portoroži. | foto: Reprofoto

Měřeno cenami z mezinárodních reklamních festivalů, stal se nejúspěšnější českou televizní reklamou posledních let bezesporu spot „Mnichov“. Včera večer získala zmíněná reklama Grand Prix na 16. ročníku mezinárodního festivalu reklamy a komunikace Golden Drum (Zlatý buben) ve slovinské Portoroži.

Spot Mnichov, který vytvořila agentura Euro RSCG Prague, propagoval loňskou výstavu Národního muzea Republika, uspořádanou k 90. výročí vzniku samostatného státu. Agentura proto využila faktu, že v Národním muzeu byl v rámci této expozice vystaven i originál Mnichovské dohody z roku 1938. Reklama ukazovala uklízečku v důchodovém věku, jež v podvečer utírá v muzeu jednotlivé vitríny, a když za jednou z nich uvidí osudný dokument, rozhlédne se a na vitrínu plivne.

"Uklízečku hrála paní Anastázie Rakouská, které bylo v době Mnichova kolem dvaceti let. Je přesně z té generace, kterou podpis Mnichovské dohody velmi poznamenal a která jej dodnes v sobě nese jako trauma. Natáčení brala jako poctu," řekl před časem LN k této reklamě kreativní ředitel Euro RSCG Prague Eda Kauba.

Portorožský festival Golden Drum nebyl první mezinárodní soutěží, kde spot Mnichov v letošním roce zabodoval. Bronzovou cenu si přivezl v červenci i z francouzského festivalu Cannes Lions, který je považován za nejvýznamnější evropské reklamní klání. Ze soutěží, do nichž byla tato reklama letos přihlášena, neuspěla vlastně jen v jedné jediné – paradoxně právě v české národní soutěži reklamní kreativity Louskáček, kde nepostoupila ani do finále.

Kromě Euro RSCG si cenu za televizní reklamu veze z Portorože do Prahy ještě agentura Kaspen. Ta získala Stříbrný buben za spot na novou pivní značku Pardál společnosti Budějovický Budvar.

Spot Mnichov vznikl v produkci společnosti Armada Films, reklamu na Pardál točila firma Stillking Prague.

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Neurolog: Alzheimera a parkinsona může ovlivnit strava. Opatrně s mléčnými výrobky

Ostravský neurolog David Školoudík | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Jako jeden z mála na světě dokáže vyčíst z ultrazvukových snímků riziko Parkinsonovy, Alzheimerovy a dalších chorob....

Virus se mění pod rukama. Přírodní izoláty se tak nechovají, vysvětluje Peková

Molekulární bioložka a genetička Soňa Peková. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Do povědomí širší veřejnosti se molekulární bioložka a viroložka Soňa Peková z laboratoře Tilia dostala pro své neshody...

Vlci útočí. Rodina z Beskyd se bojí o dcery i o turisty

Smečka vlčích mláďat v Javorníkách (7. 8. 2019) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Klidný život rodiny žijící v beskydské obci Hrádek blízko Jablunkova, změnil útok vlků. „Sedmiletá dcera ráda chodí se...