Středa 26. února 2020svátek má Dorota 6 °C občasný déšť se sněhem Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Média

Reklamy v Super Bowlu: Budweiser vsadil na imigranty, Trumpovi fanoušci volají po jeho bojkotu

Super Bowl 2016 | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Super Bowl 2016 | foto: Reuters

NEW YORK Super Bowl, tedy finálový zápas severoamerické národní fotbalové ligy (NFL) v americkém fotbalu, už má vítěze a poražené. Jasné vítěze a poražené ale mají také inzerenti, kteří za půlminutový spot při finále, které sleduje více než 110 milionů lidí, platili kolem pěti milionů dolarů (126 milionů korun). Pro některé z nich byla tato událost letos možností, jak vyjádřit politický názor, zatímco jiní raději volili humor, uvedla agentura AP.

Pro reklamní trh je finále Super Bowlu největší událostí. Firmy si vybírají různé taktiky, jak oslovit diváky, aby se jim jejich investice vrátila. V letošním roce spousta z nich vsadila na politiku, některé si vybraly únikový humor. Značka pro péči o vlasy „It’s 10“ dokonce zvolila obojí najednou, když si dělala legraci z vlasů Donalda Trumpa.

Agentura AP jako vítěze v letošní reklamní kampani zvolila Tide, T-Mobile, Budweiser, automobilku Kia a NFL. T-Mobile a Tide zvolily humorné reklamy. Podařené byly podle AP i dva spoty NFL, jejichž cílem bylo oslovit všechny.

Reklama Budweiseru vyvolala silnou kritiku u Trumpových fanoušků. Minutový spot, který vypráví příběh cesty spoluzakladatele firmy do USA jako imigranta, přiměl Trumpovy fanoušky k výzvě k bojkotu piva.

Kia do svého spotu zařadila i sociální otázky, avšak tak, aby se její reklama nikoho nedotkla.

T-Mobile si dokonce koupil až tři minuty reklamního času a ve svých spotech vsadil na celebrity.

Naopak reklamu Amerického ropného institutu (API), která se snažila být vážnější, označila AP za méně zdařilou. Reklama také okamžitě vyvolala posměch na sociálních sítích. Mezi poražené zařadila agentura i reklamy na osvěžovač vzduchu Febreze, Snickers a reklamu řetězce rychlého občerstvení Wendy’s. Snažily se být humorné, avšak většinou se jim to podle oslovených reklamních analytiků nepovedlo.

Premium

Unikátní test čtyř typů motorů: Elektromobil se nevyplatí, vede klasika

Test 4 ruzných typů motorů | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

O elektromobilitě se hodně mluví, ale v běžném provozu se takové auto nevyplatí. Jak je na tom hybrid oproti benzinu a...

Premium

Dobrá káva jde uvařit i doma. Testovali jsme přístroje pro její výrobu

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Chutnou kávu si uvaříte i doma. Dražší špičkové přístroje uvaří voňavé espresso zmáčknutím knoflíku. Na filtrovanou...

Premium

Velký test palubních kamer: některé umí i ochránit před nehodou

Velký test on-board kamer | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Porovnali jsme šestnáct oblíbených autokamer podle kvality záznamu, parametrů a funkcí, které nabízí. Cenové rozpětí...

OTESTUJTE: Vyzkoušejte s námi kosmetiku od Nivea Baby
OTESTUJTE: Vyzkoušejte s námi kosmetiku od Nivea Baby

Máme pro vás další krásné dárky. Kosmetiku Nivea Baby, která je velmi šetrná i k té nejjemnější dětské pokožce, otestuje dvacet z vás. Chcete ji také vyzkoušet?