Úterý 11. srpna 2020svátek má Zuzana 29 °C přeháňky až bouřky Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Média

Ještěd už znají i v Americe, zahrál si v reklamě proti hotelům

Horský hotel Ještěd | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Horský hotel Ještěd | foto: Reprofoto

NEW YORK Letošní finále zámořské ligy amerického fotbalu NFL o Super Bowl mělo i české zastoupení. V jedné z reklam vysílaných během tohoto tradičně nejsledovanějšího pořadu si zahrál i televizní vysílač a hotel Ještěd.

Stavba architekta Karla Hubáčka tyčící se nad Libercem se objevila v reklamním spotu společnosti HomeAway, jež na internetu zprostředkovává nájmy nemovitostí o dovolených.

Reklama je tak zaměřená proti hotelům. U vysílače v ní dramaticky přistane modrý vrtulník. Vystoupí z něj chlapík, který tvrdí, že je z tajné vládní agentury, jejímž úkolem je zachraňovat dovolené. "Rodiny se stále znovu a znovu stávají oběťmi podvodu. Proč? Protože hotely vás nenávidí až za hrob," řekne úředník.


Následně přejde do ještědského vysílače, kde je umístěn "simulátor hotelového pokoje", v němž se jedna taková početnější rodina potýká s nedostatkem místa. Potyčka dětí vyvolá řadu menších nehod, jež skončí vymrštěním miminka a jeho rozplácnutím o sklo testovacího pokoje.

Vedle mimina se objeví titulek, že jde jenom o figurínu. Východiskem z této prekérní situace je využít služeb inzerující společnosti a netrávit dovolenou v hotelu. Reklama končí záběrem na Ještěd tyčící se nad okolím pohrouženým v mlžném oparu.


Významnou českou stavbu si díky reklamě možná prohlédlo dosud nejvíc lidí najednou. Například loni se utkání Super Bowlu stalo nejsledovanějším pořadem v americké televizní historii. V průměru se na něj dívalo 106,5 milionu lidí.

ČTĚTE TAKÉ:

SUPER BOWL

Super Bowl je jednou z nejsledovanějších sportovních událostí přenášených televizí.

Přestávky v poločase Super Bowlu jsou pravděpodobně nejžádanějším mediálním prostorem pro inzerenty televizních reklam vůbec.

Každý třicetivteřinový spot letos vyšel na 3 milionů dolarů. Loni se cena pohybovala od 2,4 do 2,8 milionu.

Většina ze spotů se točí speciálně pro Super Bowl.

Letošní nejdražší reklama je na kukuřičné lupínky
Reklamní vysílací čas je tak během Super Bowlu nejdražší v roce. Inzerenti se navíc díky velkému publiku snaží vytáhnout, a natáčejí tak pro utkání své nejdražší reklamy. Letos podle deníku USA Today nejvíce uspěly spoty na kukuřičné lupínky Doritos a pivo Bud Light.

Slevový server Groupon pak připravil kontroverzní reklamu, která odkazuje na okupaci Tibetu. "Tibeťané mají problémy. Jejich kultura je v ohrožení.

Pořád ale dokážou ukuchtit úžasné rybí kari," zazní v ní. Okamžitě po vysílání se objevily hlasy, že firma zneužívá čínské okupace země ke komerčním účelům.

,

Biolog Komárek: Jsme účastníky největšího sociologického experimentu všech dob

Biolog, filozof a autor dvou desítek odborných knih a tří románů Stanislav... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Měsíce trvající pandemie nám převrátila životy naruby. Známý biolog, filozof a autor dvou desítek odborných knih a tří...

Brzy dospěju do bodu, kdy si účet na Facebooku zruším, říká Lucie Výborná

Lucie Výborná | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium „Je to hra. Hra, která by měla být přínosná, užitečná, inspirativní,“ říká o své práci moderátorka Českého rozhlasu...

Proč koronavirus už téměř nezabíjí. Vytratí se, nebo se vrátí ještě silnější?

Zdravotník odebírá vzorky pro testování na covid-19 v indické Kalkatě. (23.... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Koronavirus je záhadný. Nečitelný. I když ho zkoumají ti nejchytřejší lidé, pořád o něm víme málo. Chová se jinak. Je...