6. července 2014 8:37 Lidovky.cz > Byznys > Média

Karlovy Vary se ocitly Na Plovárně s Melem Gibsonem

Mel Gibson natáčí pořad Na Plovárně za přítomnosti dvanácti set diváků. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Mel Gibson natáčí pořad Na Plovárně za přítomnosti dvanácti set diváků. | foto: MAFRA - Dan Materna

KARLOVY VARY K zajímavému setkání došlo v sobotu před půlnocí ve Velkém sále Thermalu. Hollywoodský herec, režisér a producent Mel Gibson tu byl před projekcí svého snímku Apocalypto před 1200 diváky hostem televizního pořadu Marka Ebena Na plovárně. Pětadvacet minut si s ním povídal a představil se jako zábavný společník. Svá slova doprovázel gesty, grimasami, přehrával scénáře a ani jednou nevypadl z role.

"Některé mé scénáře vypadaly jednoduše, ale spousta detailů vznikala v průběhu natáčení. Musíte vycházet z dobrého materiálu, který při natáčení ožije," uvedl. Na festivalu je už dva dny a charakterizoval ho jako uvolněný a přátelský. "Je však i seriózní a je tu spousta talentovaných tvůrců," řekl.

Na dotaz, zda je opravdu mistrem přestávek, když s herectvím se ve své kariéře jednou rozloučil na dlouhých osm let, Gibson odpověděl, že to zkrátka potřeboval. "Nechybělo mi to, trochu jsem režíroval, a to mě naplňovalo. Měl jsem pocit, že potřebuji pauzu," uvedl. Když se prý chystal na svou první režii, obával se toho a ptal se zkušených filmařů na rady. "Moc mi ale nepomohli, například Clint Eastwood mi poradil, abych zvolal Akce a Stop. První den byl strašidelný, všichni za mnou chodili, abych řešil jejich problémy, pořád se na něco ptali. Když jsem po pěti měsících dokončil natáčení Statečného srdce, ve kterém jsem i hrál, byl jsem fyzicky i mentálně naprosto vyčerpaný," prozradil.

Měli i tři tisíce statistů, mnozí hráli jeden den Skoty a druhý den Angličany. "A tak je možné, že diváci mohli vidět někoho, kdo sám sebe zabije," dodal.

APOCALYPTO

Více než dvouhodinové výpravné drama Apocalypto je zatím posledním režijním počinem tohoto ikonického herce. Diváky přenáší do temných hlubin středoamerického pralesa 16. století, a to s ambiciózní autenticitou, precizní nejen výtvarně či důsledným užitím yukatánské mayštiny, ale i otevřeností při zobrazení nemilosrdně násilné doby. Syrové vyprávění se odehrává na pozadí zániku rozpínavé mayské říše. Gibson ho prý natočil, protože má ve filmu rád čistokrevné honičky. A tak se zajatý domorodý bojovník, žijící v harmonickém souznění s okolní džunglí, vydává na útěk před nelítostnými Mayi. "Žádná auta, letadla ani technologie, jen bosé nohy a běh o život," definoval to. Hlavní roli obsadil pokrývačem, který se věnoval i tanci a skvěle se pohyboval.

Eben v úvodu natáčení "plovárny" přiznal, že v její dosud patnáctileté historii ji nikdy netočili s diváky. "A vás je tu fakt dost, takže na rozcvičení to není nic moc. Navíc s hercem, který v akčních filmech zabil už tolik lidí....," zapochyboval moderátor o svém kumštu. Už od začátku si však oba padli do noty, v závěru ho oscarový herec přátelsky objal.

ČTK, Lidovky.cz