Úterý 19. března 2024, svátek má Josef
130 let

Lidovky.cz

Komentátor Bosák je v reklamě na sázky, prý o tom nevěděl

Média

  17:46
Internetové sázkové stránky BetClic využily pro svou propagaci osobu sportovního komentátora České televize Jaromíra Bosáka, ten o tom ale nevěděl. Provozovatele stránek Bosák vyzval ke stažení svých fotografií ze serveru i upoutávek na jiných stránkách. Uvedl to mluvčí televize Ladislav Šticha. Vyjádření BetClic se dosud nepodařilo získat.

Jaromír Bosák v reklamě foto: Reprofoto

Reklama na BetClic s fotografií Jaromíra Bosáka se objevila například na stránkách ČeskéNoviny.cz a dalších webech. Jeho fotografie s popisem ambasador BetClic jsou pak umístěny i na stránkách sázkového serveru.

Rozhovor s "ambasádorem" sázkové kanceláře

Hrajpoker (HP): Stal jste se ambasadorem sázkové herny Betclic. Tato herna také umožňuje hrát poker na internetu. Zkoušel jste někdy tuto hru? A pokud ano, bylo to živě nebo online?
Jaromír Bosák (JB): Abych se přiznal, tak s pokerem nemám prakticky žádné zkušenosti, tím méně na síti. Asi nejsem karetní typ...

*


HP: Považujete sázky na výsledky na fotbal a další sporty jako nutnost, nebo to naopak patří neodmyslitelně ke sportu?
JB: Sázky ke sportu patřily, patří a patřit budou. Lidstvo je od přírody hravé a rádo se baví, eventuelně se kochá nadějemi na výhru. Jde jen o to, aby sázení zůstalo fér a nebylo zasaženo infekcí podvodu.

(úryvek rozhovoru převzatý z internetové stránky http://www.hrajpoker.cz)

Bosák byl podle Štichy z informace o použití své osoby k propagaci serveru velmi překvapený. "Nic o tom nevěděl a s nikým žádnou smlouvu neuzavíral.

Dnes společnost BetClic kontaktoval s požadavkem na okamžité stažení svých fotografií z tohoto webu. Od provozovatele dostal příslib, že budou všechny fotografie a zmínky budící dojem propagace do 24 hodin staženy," dodal Šticha s tím, že věcí se zabývá i právní útvar České televize.

Etický kodex Rady pro reklamu (RPR) zakazuje použít v reklamě žijící osobu bez jejího svolení. To se stalo například loni na podzim, kdy autopůjčovna Sixt na billboardy umístila fotografii Mirka Topolánka se sloganem "Sixt má auto pro každého". Chtěla tak využít mediální pozornost upřenou na aféru kolem dovolené předsedy ODS v Toskánsku. Na jedné z fotografií z Itálie totiž Topolánek stál vedle jeepu, který mu pronajala právě autopůjčovna Sixt. Tuto reklamu ohodnotila arbitrážní komise RPR jako neetickou.

BetClic nabízí sázení na sportovní zápasy po internetu, hraní hazardních her nebo virtuálního pokeru. Firma působí například ve Francii, Anglii, Itálii, Španělsku, Portugalsku, Německu, Polsku, Řecku, Maďarsku, Belgii, Nizozemsku nebo Rakousku.

Autoři: ,

VIDEO: Střílej po mně! Kameraman natočil téměř celý útok v centru Prahy

Premium Ve čtvrtek zemřelo rukou střelce Davida K. 14 obětí, 25 lidí je zraněných, z toho deset lidí těžce. Jedním z prvních na...

Máma ji dala do pasťáku, je na pervitinu a šlape. Elišku čekají Vánoce na ulici

Premium Noční Smíchov. Na zádech růžový batoh, v ruce svítící balónek, vánoční LED svíčky na baterky kolem krku. Vypadá na...

Test světlých lahvových ležáků: I dobré pivo zestárne v obchodě mnohem rychleji

Premium Ležáky z hypermarketů zklamaly. Jestli si chcete pochutnat, běžte do hospody. Sudová piva totiž dopadla před časem...

Rozdáváme hygienické pomůcky ZDARMA!
Rozdáváme hygienické pomůcky ZDARMA!

Hledáte udržitelnou a kvalitní hygienickou péči pro sebe i vaše miminko? Už dál nemusíte. Zapojte se do testování a vyzkoušejte produkty ECO by...