19. listopadu 2013 12:10, aktualizováno  12:49 Lidovky.cz > Byznys > Média

Šéfredaktorem Lidových novin se stane István Léko

Šéfredaktor týdeníku Euro István Lékó | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Šéfredaktor týdeníku Euro István Lékó | foto: Lidové noviny

PRAHA Novým šéfredaktorem deníku Lidové noviny se od 1. prosince stane István Léko. Léko je investigativní novinář, poslední tři roky řídil zpravodajský a analytický server Česká Pozice, předtím více než dvanáct let vedl ekonomický týdeník EURO.

„Jsem velmi dojat, že se po více než dvaceti letech vracím do redakce, kde jsem jako mladý novinář několik let působil,“ uvedl Léko (50).

István Léko

Datum a místo narození: 30. ledna 1963, Veľké Kapušany (Slovensko)
Vzdělání: studoval matematiku a moderní filologii na Univerzitě Karlově v Praze.
Praxe: Od roku 1989 se živí jako novinář. Nejprve krátce pracoval jako redaktor maďarského vysílání Rádia Svobodná Evropa, v letech 1990-92 byl reportérem týdeníku Respekt. Následující tři roky pracoval v Lidových novinách, v letech 1995-98 pak v časopisu Týden. Od roku 1998 celkem 12 let řídil ekonomicko-politický týdeník Euro. Po odchodu z Eura založil zpravodajský server Česká pozice, kde doposud působí jako šéfredaktor.
Ostatní:
- Jako novinář se zaměřuje především na politiku a byznys.
- Je spoluautorem publikace Street art Praha.

„Lidové noviny jsem vždy považoval za elitní a názorově pestrý deník, které má přinášet užitečné informace z politiky, ekonomiky a kultury. Lidové noviny budu vést tak, aby se staly nejlepším deníkem v zemi a aby nepodlehly zájmům politiky a byznysu,“ zdůraznil nový šéfredaktor.

Veselin Vačkov, který před příchodem Dalibora Balšínka vedl Lidové noviny devět let, je nyní pověřen řízením redakce. Po nástupu nového šéfredaktora se Vačkov stane ředitelem redakce.

„Panu Lékovi a Vačkovovi přeji mnoho profesních úspěchů ve vedení deníku Lidové noviny. Zároveň bych rád zdůraznil, že touto změnou zavádíme stejný způsob řízení redakce jako v MF DNES, který je běžný v moderních zahraničních mediálních korporacích. Tento model znamená akcent šéfredaktora na strategické směřování obsahu a u ředitele redakce na denní provoz a chod novin,“ prohlašuje Štěpán Košík, předseda představenstva MAFRA, a. s.

Lidovky.cz

Najdete na Lidovky.cz