9. srpna 2017 11:24 Lidovky.cz > Byznys > Média

Lídrem českých rádií zůstává Impuls, má milionovou poslechovost

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Nejposlouchanější stanicí zůstává rádio Impuls, potvrdil průzkum. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Nejposlouchanější stanicí zůstává rádio Impuls, potvrdil průzkum. | foto: Rádio ImpulsReprofoto

PRAHA Nejposlouchanějším rádiem v Česku je stále Impuls, který v prvním pololetí poslouchalo denně 1,013 milionu lidí, což je o 23 000 posluchačů meziročně více. Následují Evropa 2, Frekvence 1 a Radiožurnál, každé z nich má přes 800 000 posluchačů. Vyplývá to z šetření Radioprojekt, jehož výsledky zveřejnily agentury STEM/MARK a Median.

Poslechovost Evropy 2 se proti loňskému poslednímu a letošnímu prvnímu čtvrtletí zvýšila o sedm procent na 848 000 lidí. Následuje Radiožurnál s růstem o 27 000 na 835 000 posluchačů a Frekvence 1 s poklesem o 3000 posluchačů na 811 000. Podle Jana Tučka ze STEM/MARK všechny tři stanice dosahují zhruba stejné poslechovosti a rozdíly mezi nimi jsou na úrovni statistické odchylky.

Mezi stanicemi, které pokrývají více regionů, ale nejsou celostátní, se nejlépe dařilo Hitrádiím s 578 000 posluchači, což je o 7000 více než v předchozím období. Následuje Blaník s poklesem o 15 000 na 569 000 lidí a Kiss s poklesem o 8000 na 352 000 posluchačů. Mezi regionálními rádii byly nejposlouchanější Český Rozhlas Brno, Krokodýl a Černá hora.

Největší podíl na trhu měla skupina Radiohouse s 49,9 procenta, následuje MMS s téměř třetinovým podílem a Český rozhlas s 22,3 procenta. Hrubé mediální investice do rádií v prvním pololetí vzrostly o téměř sedm procent na 3,554 miliardy korun.

Denně nějaké rádio poslouchalo 62,4 procenta populace, což je o 1,3 procentního bodu méně. Během týdne si alespoň jednou rádio pustí 86 procent lidí.

ČTK
  • 0Diskuse




Advantage Consulting, s.r.o.
ELEKTROMECHANIK ÚDRŽBY

Advantage Consulting, s.r.o.
Královéhradecký kraj
nabízený plat: 20 000 - 25 000 Kč