27. října 2016 9:08, aktualizováno  15:01 Lidovky.cz > Byznys > Média

List Vedomosti převzal ruský vlastník, šéfredaktorka odešla

Noviny - ilustrační foto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Noviny - ilustrační foto. | foto: Shutterstock

MOSKVA Šéfredaktorka vlivného ruského deníku Vedomosti Taťjana Lysovová oznámila odchod z funkce, údajně z osobních důvodů. Oznámila to rozhlasová stanice Echo Moskvy.

Rozhodnutí přišlo nedlouho poté, co zahraniční investor prodal svůj podíl v novinách ruskému vydavateli na základě zákona, který omezuje majetkové podíly cizinců v ruských vydavatelstvích.

Lysovová pracovala v redakci Vedomostí od jejich založení v roce 1999. O jejím odchodu z řízení listu údajně rozhodl Děmjan Kudrjavcev, nový vlastník novin. Ruští opoziční novináři zastávají názor, že uplatňování zákona zakazujícího podíly zahraničních investorů v médiích vyšší než 20 procent vede k silnější autocenzuře redaktorů a snižuje možnost publikovat články kritické vůči vládě.

Vedomosti se dostaly do sporu s šéfem mocné státní ropné společnosti Rosněfť Igorem Sečinem, který minulý měsíc vyvrcholil soudním verdiktem v Sečinův prospěch. List jednoho z nejbližších spolupracovníků Vladimira Putina obvinil, že si staví dům na pozemku u Moskvy, jehož hodnota je 60 milionů dolarů (asi půldruhé miliardy korun). Z rozhodnutí soudu musela redakce článek odstranit.

ČTK