Čtvrtek 26. listopadu 2020svátek má Artur 2 °C zataženo Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Média

Mafra se musí omluvit Chovancovi za články o jeho bytu, rozhodl pravomocně městský soud

Podle Chovance by si Česká republika vládu bez důvěry nezasloužila. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Podle Chovance by si Česká republika vládu bez důvěry nezasloužila. | foto: ČTK

Praha Vydavatelství Mafra se musí omluvit bývalému ministrovi vnitra Milanu Chovancovi za články o tom, že koupil za polovinu obvyklé ceny byt od uchazeče o státní zakázky. Rozhodl o tom pravomocně pražský městský soud. Ze znaleckých posudků totiž vyplynulo, že politik zaplatil zhruba běžnou částku.

Omluva musí vyjít na první straně deníku Mladá fronta Dnes i na webu iDNES.cz. Mafra se podle mluvčí Terezy Sedlákové proti verdiktu hodlá dovolat k Nejvyššímu soudu.

„Je to nepravdivé tvrzení, což bylo bezpečně zjištěno v odvolacím řízení,“ uvedl v odůvodnění rozhodnutí předseda odvolacího senátu Tomáš Novosad. Články pak podle něj navodily pocit, že Chovanec získal velmi levně byt a prodávající za to získali možnost ucházet se o státní zakázky.

Mafra se musí omluvit za články „Ministrův nový byt“ a „Chovanec dal za byt tři miliony. Nebyl hotový, hájí nízkou cenu“, které vyšly v deníku Mladá fronta Dnes v červenci 2016. „Ve skutečnosti Milan Chovanec koupil uvedený byt ve stavu pouze dokončené hrubé stavby a jeho dokončení financoval z vlastních prostředků. Ve stejné době se v tomto domě prodávaly další dva srovnatelné byty rovněž ve stavu pouze dokončené hrubé stavby, z nichž byt zakoupený Milanem Chovancem byl nejdražší,“ uvádí se v omluvě.

Exministr koupil byt o rozměrech 120 metrů čtverečních v plzeňské čtvrti Bezovka za 3,1 milionu. Nebyl však dostavěný. Vydavatelství se u soudu hájilo tím, že autor článku vycházel z informací několika realitních kanceláří o běžných cenách za byt v této části města. Dal také dostatečný prostor Chovancovi pro jeho vyjádření.

Novosad však tuto argumentaci neuznal. „Nevidíme, že by tu byly důvody pro vyvinění,“ prohlásil. Podle něj si mohl autor textu situaci lépe ověřit, minimálně šlo o nedbalost. Chovanec to přičetl již dříve tomu, že ho chtěl zdiskreditovat jeho tehdejší protivník - někdejší ministr financí a současný premiér Andrej Babiš (ANO), který deník vlastnil.

„Proti rozhodnutí jsme připraveni podat dovolání k Nejvyššímu soudu, protože jsme přesvědčeni, že jsme nepochybili,“ sdělila Sedláková.

Proč je Eva Burešová tak hubená? Promluvit ji donutila Prachařová s anorexií

Eva Burešová | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Herečka Eva Burešová (27) se zastala Mariany Prachařové (26), která přiznala anorexii. Hvězda Slunečné je ale sama kost...

Měli lepší stroje Sověti, nebo Američané? O jednom neobyčejném souboji

F-86 při nastřelování kulometů v noci | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Když autu dojde palivo těsně před čerpací stanicí, můžete ho k ní dotlačit. Ale co dělat, když se totéž stane letadlu...

Manažer postavil srub uprostřed chráněné oblasti. Tvrdí, že to je posed

Stavba, jež načerno vyrostla v CHKO Lužické hory. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Nejprve tvrdil lidem, že je to seník. Když se o jeho stavbu začaly zajímat úřady, prezentoval ji jako posed. Ve...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!