15. dubna 2015 17:08 Lidovky.cz > Byznys > Média

MAFRA zlepšuje výsledky. Provozní zisk stoupl na 266 milionů

Štěpán Košík, předseda představenstva společnosti MAFRA | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Štěpán Košík, předseda představenstva společnosti MAFRA | foto: Lidovky.cz

PRAHA Díky provedeným strukturálním změnám se společnosti MAFRA, a.s. podařilo v polovině roku 2014 obrátit trend hospodářského vývoje, což potvrdily i konečné výsledky roku 2014. Společnosti MAFRA, a. s. se za rok 2014 podařilo téměř zdvojnásobit ukazatel EBITDA (provozní zisk společnosti před započtením úroků, daní a odpisů) oproti stejnému období roku 2013.

EBITDA tak v roce 2014 dosáhla 266 milionů korun. Tržby dosáhly úrovně 2,47 miliardy korun, což je o 0,5 % méně oproti předcházejícímu roku.

„Mediální skupina MAFRA v roce 2014 výrazně zlepšila efektivitu, což dokazují i důležité milníky z pohledu finančních výsledků. Jde především o dokončení fúze s původně dceřinými společnostmi, kde se díky tomu úspěšně podařilo sjednotit regionální struktury napříč všemi tituly. Pokud jde o rok 2015, počítáme i nadále s trendem růstu efektivity a ve srovnání s rokem 2014 očekáváme také nárůst tržeb, a to v souvislosti s novými tiskovými zakázkami pro naše tiskárny za více než 300 milionů korun. Výsledek roku 2014 také pozitivně ovlivnila vyjednávání s dodavateli o cenách vstupů zejména na úrovni centrálního nákupu (materiál, energie i služby), stejně jako i další opatření pro lepší efektivnost, která byla v průběhu roku zavedena. A právě kombinace těchto restrukturalizačních kroků v provozní i administrativní části mediální skupiny vede nejen k lepším ekonomickým výsledkům, ale umožňuje i další zatraktivnění a obohacení našich titulů. Protože měníme noviny pro čtenáře, přidali jsme například k novinám plnohodnotné časopisy na každý den, přibyl zcela nový placený titul - týdeník TÉMA a letos například nový ekonomický magazín INDEX,“ říká Štěpán Košík, předseda představenstva MAFRA, a. s.

Multimediální dům MAFRA samozřejmě také plní společenskou odpovědnost, spolu s korporátní Nadací Agrofert je partnerem Nadace Terezy Maxové dětem a podpořil i několik dalších konkrétních projektů. Za rok 2014 šlo na charitu téměř 4 a půl milionu korun.

Lidovky.cz