26. února 2016 11:12 Lidovky.cz > Byznys > Média

Média hrozí O2 za blokování inzerce odvetou. Zákazníkům O2 'zamknou’ své zprávy

Sídlo společnosti O2 na pražské Brumlovce. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Sídlo společnosti O2 na pražské Brumlovce. | foto: PASSERINVEST

PRAHA V případě, že telekomunikační společnost O2 začne blokovat on-line reklamu, je část významných zpravodajských a zábavních webů připravena odstřihnout zákazníky operátora od svého obsahu.

Společnost O2 Czech Republic, patřící finanční skupině PPF, blokování internetové reklamy pro své zákazníky zatím jen zvažuje. Jako první na tento plán poukázaly Lidové noviny.

„Pokud se pro ni rozhodneme, bude volitelná a dostupná zdarma. Obsah nijak cenzurovat určitě nebudeme,“ řekla mluvčí operátora Lucie Pecháčková.

Odveta mediálních domů

Už teď se ale proti možnosti odstranění reklamy z webů podle Hospodářských novin staví významné mediální společnosti jako jsou vydavatelství Mafra, Economia a Czech News Center nebo provozovatel portálu Seznam.cz.

Zákazníci O2 by tak mohli ztratit přístup například na zpravodajské servery Lidovky.cz, iDnes.cz, IHNED.cz či Blesk.cz.

Poskytovatelé obsahu se obávají ztráty podstatné části příjmů. Vedení velkých mediálních domů proto podle deníku odmítlo přijít na schůzku, na které jim O2 chtělo představit plán, jak místo spoléhání na reklamu urychlit zpoplatňování on-line obsahu.

Operátor O2 má na trhu připojení k internetu v Česku více než třetinový podíl. Generální ředitel Tomáš Budník Hospodářským novinám řekl, že pokud se firma rozhodne službu blokování reklamy nabídnout zákazníkům, je schopna ji spustit v řádu týdnů.

ČTK

České ženy jsou na rodičovské nejdéle, návrat do práce mají nejtěžší
České ženy jsou na rodičovské nejdéle, návrat do práce mají nejtěžší

V Česku máme jednu z nejdelších rodičovských vůbec. Matky dvou dětí stráví doma průměrně 6–8 let, přestože by se mnohdy chtěly vrátit do práce dříve. Jaké jsou u nás rozdíly v rodičovské oproti ostatním evropským zemím?