25. listopadu 2017 16:00 Lidovky.cz > Byznys > Média

Míry a zajímavá tvář jsou passé. V modelingu rozhoduje Instagram

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Kendall Jennerová je na žebříčku Forbes první a za rok si vydělala 22 milionů... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Kendall Jennerová je na žebříčku Forbes první a za rok si vydělala 22 milionů... | foto: Instagram Kendall Jenner.

PRAHA Sociální síť založená na obrázcích „prohnaných“ barevnými filtry se stala ve světě modelingu nepostradatelnou stejně jako občanský průkaz nebo vizitka. Jak je důležité míti Instagram, se ukázalo přibližně před třemi lety, kdy se české modelky začaly ve Spojených státech setkávat s otázkou, kolik mají na síti fanoušků.

„Doba se mění. Dříve se na castingu řeklo, kdo je menší než 177 centimetrů, může jít domů. Dnes je to tak, že kdo má méně než 25K followerů (25 tisíc sledujících fanoušků – pozn. red.), může odejít. Bohužel je to teď součást byznysu,“ popisuje pro Index LN Monika Podaná, která pod hlavičkou agentury Scouteen sjednává modelkám práci. Naráží tím i na supermodelku Caru Delevingnovou, jejíž předností je spíše 40 milionů fanoušků na Instagramu než výška 173 centimetrů.

„Sociální sítě patří k hlavním komunikačních kanálům současnosti a dobře zvládnutá prezentace může při získávání zakázek pomoci,“ říká Martin Brát z agentury Czechoslovak Models. Je přesvědčen, že při ucházení se o práci v cizině je Instagram nutností.

Modelům a modelkám se proto nabízejí i rady, jak s publikovanými snímky zacházet. „Jsme pro to, aby sociální sítě odrážely osobnosti jednotlivých modelek, a zasahujeme jen tehdy, máme-li pocit, že se prezentace ubírá nevhodným směrem,“ doplňuje Brát. „Nevhodný způsob prezentace by je mohl poškodit u klientů.“

Banner Index listopad

Vedení instagramového účtu tak nespočívá jen ve zveřejňování roztomilých „selfíček“, ale má i svá pravidla. „Ve smlouvě s mou losangeleskou agenturou je sociálním sítím věnována celá kapitola. Stojí tam třeba, že nesmím sdílet fotky, na nichž piji alkohol, konzumuji drogy nebo jsem v nějakých, řekněme, společensky nevhodných situacích, které by mohly zapříčinit případné odmítnutí klientů,“ říká sedmadvacetiletý model Šimon Kotyk.

Od doby, kdy ho hledač talentů objevil v obchodě IKEA, má za sebou přehlídky pro velké módní domy jako Dior nebo Lanvin. Účet si na sociální síti zakládat nechtěl, ale byl k tomu prý donucen.

„Ještě před rokem jsem měl telefon pro seniory s velkými tlačítky, což byl můj protest proti sociálním médiím. Po asi dvouroční pauze jsem se k modelingu vrátil – a byl to návrat do úplně jiného světa. Udály se obrovské změny, kterým jsem se musel přizpůsobit,“ odpovídá Kotyk, který se po cestování mezi Prahou, Japonskem a Spojenými arabskými emiráty usadil v Los Angeles.

Kendall Jennerová je na žebříčku Forbes první a za rok si vydělala 22 milionů dolarů (476 milionů korun).
Gisele Bündchenová je na žebříčku Forbes druhá a za rok si vydělala 17,5 milionů dolarů (379 milionů korun).

„Zjistil jsem, že se do dotazníků na konkurzech už nevyplňuje jméno, agentura, telefonní číslo, míry, věk a podobně. Dnes je tam kolonka pro jméno, agenturu a Instagram. Tenkrát jsem ji vždy proškrtával a lidi mě měli za podivína. Nejprve jsem se tomu bránil, ale pak si uvědomil, že jde o vývoj, a podřídil se tomu,“ doplňuje Kotyk a změnu ve své profesi přirovnává k nahrazení pošty e-mailem, taxislužby Uberem a klasické televize Netflixem. Ostatně v Instagramu vidí i výhody, jako třeba odpadnutí potřeby nosit těžké portfolio s fotkami z jednoho castingu na druhý.

Nový způsob prezentace podle něj zcela proměnil i získávání zakázek.

„Prostřednictvím konkurzů dostávám odhadem 30 procent práce a zbylých 70 je díky Instagramu. Buď klient najde přímo můj profil, nebo mě vidí označeného na profilu jiné značky či fotografa,“ popisuje Kotyk. Sítě, na níž si modelky a modelové přidávají fotografie sami, využívají značky k nahlédnutí do jejich soukromí. Jednoduše tak zjistí, jak vypadají bez líčení a zásahu Photoshopu. Obrázky také něco prozradí o povaze, což značky při výběru neváhají zohlednit.

  • 0Diskuse




Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na Lidovky.cz