Pondělí 17. února 2020svátek má Miloslava 11 °C občasný déšť Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Média

Nejposlouchanějším rádiem zůstává Impuls. Evropa 2 v žebříčku klesla

Nejposlouchanější stanicí zůstává rádio Impuls, potvrdil průzkum. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Nejposlouchanější stanicí zůstává rádio Impuls, potvrdil průzkum. | foto: Rádio ImpulsReprofoto

PRAHA Nejposlouchanější rozhlasovou stanicí v Česku zůstává Rádio Impuls s více než milionem posluchačů ve druhém a třetím čtvrtletí letošního roku. Na druhou příčku se dostala Frekvence 1 s 891 tisíc posluchačů a přeskočila tak Evropu 2, které ve sledovaném období klesla denní poslechovost na 887 tisíc lidí.

Vyplývá to z aktuálního výzkumu Radioprojekt, jehož výsledky dnes zveřejnily agentury STEM/MARK a Median. Impuls drží prvenství od počátku průzkumu v roce 2006. Konkrétní čísla jsou: 1 939 000 posluchačů týdně, 1 002 000 posluchačů denně a 12,5 procentní podíl z celkového rozhlasového trhu. 

„Opět se potvrdilo, že Rádio Impuls je lídrem na českém rozhlasovém trhu a boj o druhou příčku sledujeme z této pozice s velmi slušným náskokem. Náš férový a poctivý přístup k posluchačům, stavbě programu a poskytovaným informacím, ať už ve zpravodajství nebo dopravě, se znovu ukázal jako správná cesta,“ říká generální ředitel Rádia Impuls Jiří Hrabák.

Nejposlouchanější stanicí Českého rozhlasu je Radiožurnál, který v celkovém pořadí obsadil čtvrté místo s 835 tisíc posluchačů. Z předních stanic zaznamenala mírný nárůst pouze Frekvence 1, a to o devět tisíc denních posluchačů. Největší ztráty postihly Radiožurnál a Evropu 2.

Mezi regionálními stanicemi zůstává na prvním místě Rádio Blaník (606 tisíc) následované Country Rádiem (246 tisíc), Rádiem Beat (242 tisíc) a Rádiem Čas (159 tisíc).

Na trhu s mediálního zastoupení zůstává lídrem Radiohouse, který loni vznikl jako společných projekt mediálních skupin Lagardere Active ČR a Media Bohemia, respektive jejich zastupitelství Regie Radio Music a Marketing Media Services. Na Radiohouse podle průzkumu připadá 52,1procentní podíl na poslechu, na Radio United Services 23,9 procenta a skupina Českého rozhlasu vykázala podíl 22,3 procenta.

Podle odhadů Sdružení komunikačních a mediálních organizací čisté rozhlasové investice do reklamy ve třetím čtvrtletí meziročně stouply o 1,4 procenta na 249,6 milionu korun.

Čísla založená na údajích firem a expertním odhadu se liší od průzkumů, které pracují pouze s ceníkovými informacemi.

Premium

Postavili si malý domek. Přezdívají mu termoska na bydlení

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Nic z moderního komfortu v něm nechybí, na druhou stranu ani centimetr nikde nepřebývá. Tomáš Staněk navrhl a postavil...

Premium

Jak Nico měnil triko. Proč Stanciu opustil Spartu? A proč šel do Slavie?

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Když se po rozhovoru loučí, otře čelo a prohodí: „Uf, to bylo hodně otázek!“ Muselo být. Logicky. Zpátky v Praze je...

Premium

Test střešních boxů: které jsou vhodné pro lyže a jakou mají nosnost

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Střešní boxy výrazně zvyšují převozní možnosti auta – nabízejí obvykle od 300 po více než 500 litrů dodatečného objemu...

TIP: Jak vybrat hračky, které jsou nejen zábavné, ale také bezpečné
TIP: Jak vybrat hračky, které jsou nejen zábavné, ale také bezpečné

Hračka musí být pro dítě bezpečná. Jestli tomu tak opravdu je, vám prozradí její obal. Nemusíte ani luštit drobná písmena, jen se naučte rozpoznávat znaky, které bezpečnost garantují.