Sobota 18. ledna 2020svátek má Vladislav 3 °C déšť se sněhem Předplatné LN
4. listopadu 2015 11:00 Lidovky.cz > Byznys > Média

Nejposlouchanějším rádiem zůstává Impuls. Evropa 2 v žebříčku klesla

Nejposlouchanější stanicí zůstává rádio Impuls, potvrdil průzkum. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Nejposlouchanější stanicí zůstává rádio Impuls, potvrdil průzkum. | foto: Rádio ImpulsReprofoto

PRAHA Nejposlouchanější rozhlasovou stanicí v Česku zůstává Rádio Impuls s více než milionem posluchačů ve druhém a třetím čtvrtletí letošního roku. Na druhou příčku se dostala Frekvence 1 s 891 tisíc posluchačů a přeskočila tak Evropu 2, které ve sledovaném období klesla denní poslechovost na 887 tisíc lidí.

Vyplývá to z aktuálního výzkumu Radioprojekt, jehož výsledky dnes zveřejnily agentury STEM/MARK a Median. Impuls drží prvenství od počátku průzkumu v roce 2006. Konkrétní čísla jsou: 1 939 000 posluchačů týdně, 1 002 000 posluchačů denně a 12,5 procentní podíl z celkového rozhlasového trhu. 

„Opět se potvrdilo, že Rádio Impuls je lídrem na českém rozhlasovém trhu a boj o druhou příčku sledujeme z této pozice s velmi slušným náskokem. Náš férový a poctivý přístup k posluchačům, stavbě programu a poskytovaným informacím, ať už ve zpravodajství nebo dopravě, se znovu ukázal jako správná cesta,“ říká generální ředitel Rádia Impuls Jiří Hrabák.

Nejposlouchanější stanicí Českého rozhlasu je Radiožurnál, který v celkovém pořadí obsadil čtvrté místo s 835 tisíc posluchačů. Z předních stanic zaznamenala mírný nárůst pouze Frekvence 1, a to o devět tisíc denních posluchačů. Největší ztráty postihly Radiožurnál a Evropu 2.

Mezi regionálními stanicemi zůstává na prvním místě Rádio Blaník (606 tisíc) následované Country Rádiem (246 tisíc), Rádiem Beat (242 tisíc) a Rádiem Čas (159 tisíc).

Na trhu s mediálního zastoupení zůstává lídrem Radiohouse, který loni vznikl jako společných projekt mediálních skupin Lagardere Active ČR a Media Bohemia, respektive jejich zastupitelství Regie Radio Music a Marketing Media Services. Na Radiohouse podle průzkumu připadá 52,1procentní podíl na poslechu, na Radio United Services 23,9 procenta a skupina Českého rozhlasu vykázala podíl 22,3 procenta.

Podle odhadů Sdružení komunikačních a mediálních organizací čisté rozhlasové investice do reklamy ve třetím čtvrtletí meziročně stouply o 1,4 procenta na 249,6 milionu korun.

Čísla založená na údajích firem a expertním odhadu se liší od průzkumů, které pracují pouze s ceníkovými informacemi.

ČTK
Premium

Cítím hořkost. Bývalý šéf mordparty poprvé promluvil o svém odchodu

Nejznámější český kriminalista Josef Mareš sloužil u policie téměř třicet let,... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Nejznámější český kriminalista Josef Mareš sloužil u policie téměř třicet let, stál za objasněním řady vražd a...

Premium

Zalepili matce prsa, aby nemohla kojit. Při příbězích z Osvětimi pláče i průvodce

Průvodce Lukáš Lev | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Lukáš Lev provází v koncentračních táborech a popisuje nacistická zvěrstva. Jeho babička si však stála za tím, že za...

Premium

Hořký čaj? Nesmysl! Pediatr v knize vyvrací mýty o domácím léčení dětí

Dětský lékař z Hradce Králové Ladislav Hanousek. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Hradecký dětský lékař Ladislav Hanousek vydal knihu Maminko, není mi dobře, která má rodičům pomoci s léčbou i výchovou...