20. července 2017 17:42 Lidovky.cz > Byznys > Média

Nova dostala od televizní rady pokuty 800 tisíc korun

Logo TV Nova | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Logo TV Nova | foto: nova.cz / press

PRAHA Provozovatel TV Nova dostal od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání dvě pokuty v celkové výši 800 tisíc korun za skrytou reklamu. Příliš zmiňovala firmu Innogy a nábytek Kika. Rada to uvedla v tiskové zprávě. Nova zatím rozhodnutí rady neobdržela, a proto ho nyní nemůže blíže komentovat, sdělila mluvčí televize Jana Ondrejechová.

Nova měla v seriálu Ordinace v růžové zahradě 2 v díle odvysílaném 15. listopadu loňského roku zdůrazňovat distributora energie Innogy nad rámec dějového kontextu. „Umístěný produkt Innogy nebyl součástí či kulisou děje, ale naopak ústředním a jediným motivem scénky,“ uvedla rada ve zdůvodnění pokuty ve výši 500 tisíc korun.

Pokutu 300 tisíc korun pak rada uložila zmiňování produktů obchodního domu s nábytkem Kika během pořadu Snídaně s Novou 21. října loňského roku. „Třebaže v rozhovorech (se zaměstnanci Kika) bylo hovořeno i o aktuálních trendech týkajících se oblasti nábytku a dekorací, tedy o informacích zdánlivě nekomerčních, tyto trendy byly prezentovány na jednotlivých produktech obchodního domu Kika nábytek, čímž docházelo k nepatřičnému zdůrazňování konkrétních produktů ve vysílání,“ uvedla rada.

Rada rovněž na svém posledním zasedání v tomto týdnu vyzvala Barrandov Televizní Studio, aby podal vysvětlení, na základě jakého klíče jsou zváni hosté do politicko-diskusního pořadu Duel Jaromíra Soukupa TV Barrandov. Radu zajímá, z jakého důvodu byl do všech vydání pořadu odvysílaných do 22. června včetně pozván zástupce hnutí ANO 2011. Barrandov má na odpověď 30 dní.

ČTK

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!