Neděle 27. září 2020svátek má Jonáš 12 °C oblačno Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Média

Nova i Prima v příštím roce očekávájí zdražení reklamy

Televize - ilustrační foto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Televize - ilustrační foto. | foto: Shutterstock

PRAHA Obě velké soukromé televize Nova i Prima v příštím roce předpokládají zvýšení cen reklamy. U Novy by to mělo být do deseti procent, Prima očekává nárůst kolem této hranice. V obou případech ale televize zvýhodní klienty s dlouhodobými smlouvami. Na konferenci FLEMA Media to uvedli zástupci obou firem.

Nova svou obchodní politiku na příští rok teprve dokončuje. Podle obchodního ředitele CET 21 Jana Vlčka by jejím mottem měla být vstřícnost a garance, kdy veškerá privilegia budou určena především pro klienty s delšími závazky. Zvyšování cen, které by se podle Vlčka mělo vejít do deseti procent, zároveň nemá být paušální, nýbrž podle charakteru jednotlivých zadavatelů.

ČTĚTE TAKÉ:

Také Prima v příštím roce očekává růst cen kolem deseti procent. Klienti, kteří podepíší garance a splní stanovené objemy, by nicméně měli mít podmínky na úrovni letošního roku. Podle výkonného ředitele Primy Pavla Kejly televize v nabídce počítá také s crossmediálními balíčky, kterých se bude účastnit vedle televize také on-line a rádio.

Obě televize zároveň naznačily, že neplánují změnu dosavadních cílových skupin, na které svoji reklamu prodávají.

Tuzemský reklamní trh letos prošel bouřlivým vývojem poté, co hlavní hráč, CET 21, změnil svou obchodní politiku. Zvýšení cen odradilo řadu klientů, kteří přešli ke konkurenci, nebo se obrátili na jiné typy médií či jiné trhy. Ze situace těžila především Prima, která zaznamenala výrazný nárůst poptávky. V průběhu roku se nicméně někteří velcí klienti začali vracet zpátky na Novu. Podle některých odhadů z trhu televizní reklamy přesto zmizelo až 600 milionů korun.

Otázky podle některých účastníků dnešní konference nadále panují ohledně dvojího měření televizní sledovanosti. Vedle současného od Asociace televizních organizací (ATO) plánuje další Sdružení pro měření sledovanosti, které vzniklo na popud Novy. Někteří zadavatelé nicméně namítají, že dvojí data pro ně představují vyšší náklady. Projekt vyjde na 300 milionů korun za pět let. První peoplemetrová data by měl poskytnout v lednu příštího roku.

,

Biolog Komárek: Jsme účastníky největšího sociologického experimentu všech dob

Biolog, filozof a autor dvou desítek odborných knih a tří románů Stanislav... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Měsíce trvající pandemie nám převrátila životy naruby. Známý biolog, filozof a autor dvou desítek odborných knih a tří...

Brzy dospěju do bodu, kdy si účet na Facebooku zruším, říká Lucie Výborná

Lucie Výborná | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium „Je to hra. Hra, která by měla být přínosná, užitečná, inspirativní,“ říká o své práci moderátorka Českého rozhlasu...

Proč koronavirus už téměř nezabíjí. Vytratí se, nebo se vrátí ještě silnější?

Zdravotník odebírá vzorky pro testování na covid-19 v indické Kalkatě. (23.... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Koronavirus je záhadný. Nečitelný. I když ho zkoumají ti nejchytřejší lidé, pořád o něm víme málo. Chová se jinak. Je...

Rychlá zdravá svačinka? Hledáme 40 testerek, které vyzkouší Sunar BIO kapsičky
Rychlá zdravá svačinka? Hledáme 40 testerek, které vyzkouší Sunar BIO kapsičky

Ve spolupráci se Sunarem, tradičním českým výrobcem dětské výživy, jsme si pro vás připravili velké testování BIO kapsiček.