Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch
130 let

Lidovky.cz

Nova zdražila reklamu ve svém hlavním vysílacím čase

Média

  7:00
PRAHA - Televize Nova zdražila reklamu novým zákazníkům ve svém hlavním vysílacím čase označovaném jako super prime-time, tedy od 19:30 do 21:30. Koeficient pro nově nasmlouvané kampaně zvýšila z předchozích 1,35 na 1,5. Vyplývá to z obchodního sdělení, které dnes odeslala klientům.

Logo TV Nova foto: nova.cz / press

Hlavním cílem je podle televize zaručit zákazníkům exkluzivitu, která vedle vyššího zásahu přinese i lepší zapamatovatelnost odvysílané inzerce.

Změny se netýkají klientů s již uzavřenými dlouhodobými kontrakty. "Naším cílem je udržení výsadního postavení inzerentů, kteří s námi uzavřeli dlouhodobé kontrakty s přednostním právem alokace do super prime-time," uvedl obchodní tým Novy.

Pro příští rok televize zatím výpočet neupravila, ale "adekvátní" navýšení koeficientu již předpokládá - přijde v momentě, kdy bude vyprodána část kapacity nejsledovanějšího vysílacího času.

Server Mediaguru dnes v této souvislosti upozornil na to, že Nova v případě měsíčního obchodování až do odvolání ruší povinnost rozdělovat inzerci do hlavního vysílacího času a mimo něj.

Televize Prima plánuje zdražení reklamy na příští rok

Nova zavedla pásmo super prime-time v letošním roce jako součást nové obchodní politiky, která mimo jiné přinesla výraznější růst cen. Řada klientů poté v reakci na tyto změny přestala na Nově inzerovat. Návrat postupně oznámili velcí zadavatelé, jako Henkel, Procter&Gamble, Reckitt Benckiser či Plzeňský Prazdroj a další podle vyjádření televize z počátku měsíce jsou v jednání.

Komerční televize na podzim čeká klíčová bitva o diváky i zadavatele inzerce. TV Nova si chce nadále udržet postavení lídra TV sledovanosti. Konkurenční Prima plánuje nastartovat růst sledovanosti. I v této souvislosti Prima původně zamýšlené podzimní zdražení reklamy zatím odložila na začátek příštího roku.

Autoři: ,