6. října 2016 13:56, aktualizováno  14:26 Lidovky.cz > Byznys > Média

O titul Sexistické prasátečko budou ‚soutěžit‘ KIA i ČSOB. Ve hře je 88 reklam

Reklama Komerční banky. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Reklama Komerční banky. | foto: Reprofoto

BRNO UVNITŘ FOTOGALERIE. Nezisková organizace Nesehnutí vyhlásila hlasování v osmém ročníku soutěže Sexistické prasátečko. O anticenu letos soutěží 88 reklam, což je méně než loni. Organizace vyslovila naději, že situace v reklamě se zlepšuje.

Nejsexističtější reklamu posoudí jak veřejnost, tak odborná porota. Na webu www.prasatecko.cz může veřejnost hlasovat ode dneška do konce měsíce a vyhlášení se uskuteční 11. listopadu. V odborné porotě zasedají mediální osobnosti i odborníci na reklamu a genderové otázky.

„Letos zaznamenáváme úbytek soutěžících reklam, a to asi o deset procent, i když zájem o soutěž zůstává stejný. S mírným optimismem si dovolujeme říct, že klesající počet soutěžících reklam souvisí se zlepšující se situací v oblasti genderové citlivosti reklamy v České republice,“ komentuje trend jedna z organizátorek anticeny Petra Havlíková.

Reklama zařazená do soutěže Sexistické prasátečko.
Reklama zařazená do soutěže sexistické prasátečko.

Nechybí reklamy politických stran a vysokých škol

Do soutěže jsou nominovány převážně reklamy malých firem. Neznamená to však, že velké podniky se v soutěži vůbec nenacházejí. Letos jsou nominovány například i firmy, jako je automobilka KIA, penzijní společnost ČSOB či knižní nakladatelství Argo.

Jak je v Sexistickém prasátečku zvykem, nechybí ani letos reklamy politických stran či vysokých škol. „I když nás překvapilo, že do soutěže nebyla nominovaná žádná reklama z kampaně ke krajským volbám, tak přece jenom už z dřívějška máme v nominacích KDU-ČSL a TOP09. Z vysokých škol pak byl nominován klip Mendelovy univerzity. Stále přitom zastáváme názor, že právě tyto instituce by měly mít nejvyšší etické standardy,“ doplňuje informace k aktuálnímu ročníku Kristýna Pešáková z Nesehnutí. Do výběru se kromě fotografií (ve fotogalerii) dostala i následující čtyři videa:

Nominované video společnosti Cinema City. „Dává muže a ženy do jasně oddělených rolí: Reklama ukazuje jen omezené spektrum zkušeností mužů a žen,“ odůvodňují na stránkách Sexistického prasátečka.


Video z dílny Fernet Stock: „Používá stereotypy o vlastnostech mužů a žen: Reklama zobrazuje muže a ženy znevažujícím způsobem a zvýrazňuje vlastnosti, které se jim připisují.“


Video M&M Reality. „Ženy nevědí, co chtějí, dokud nedostanou byt: Používá stereotypy o vlastnostech mužů a žen: Reklama zobrazuje muže a ženy znevažujícím způsobem a zvýrazňuje vlastnosti, které se jim připisují.“


Reklama na studium na PEF Mendelu: Používá stereotypy o vlastnostech mužů a žen: Reklama zobrazuje muže a ženy znevažujícím způsobem a zvýrazňuje vlastnosti, které se jim připisují.

ČTK, Lidovky.cz
Premium

Gott šel měsíc před smrtí do Archivu bezpečnostních složek. Měl čisté svědomí, říká Špátová

Dokumentarista Olga Malířová Špátová. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Ten titulek musím hned opravit, protože Olga Špátová s Karlem Gottem prožila vlastně roky dva. Už před deseti lety, k...

Premium

Audioknížka o životě Jeana-Paula Belmonda, vyprávěná Jiřím Krampolem. Zcela zdarma

Belmondo Mých tisíc životů | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Jiří Krampol daboval Belmonda ve 28 filmech a jeho hlas je tak s tímto hercem téměř neoddělitelně spojen. Stylově tedy...

Premium

Červenobílý život na hraně. Čína se zlobí, Tvrdík i celá Slavie trnou

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Žádná legrace to není. Aspoň pro slávisty určitě ne. Sám prezident republiky naznačil, že do slavného fotbalového klubu...

České porodnice nepodporují kojení tak, jak se chlubí, ukázal průzkum
České porodnice nepodporují kojení tak, jak se chlubí, ukázal průzkum

České porodnice nedokážou poskytnout rodičkám dostatečnou podporu pro úspěšné kojení. Vyplývá to z průzkumu, který poukazuje na to, že každá šestá rodička nebyla spokojená s přístupem personálu.