Čtvrtek 29. října 2020svátek má Silvie 10 °C dešťové přeháňky Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Média

Od klasiky k dinosaurům. Vydavatelství Warner Music se vrací do Česka

Eric Clapton v pražské O2 areně | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Eric Clapton v pražské O2 areně | foto: MAFRA - Michal Šula

PRAHA Americké hudební vydavatelství Warner Music, jedna ze tří největších světových firem v oboru, obnovuje od října tohoto roku samostatnou činnost v České republice. Děje se tak v kontextu celosvětové ofenzívy Warner Music, která nedávno koupila jednoho ze svých konkurentů Parlophone, podstatnou část někdejšího vydavatelství EMI.

Informoval o tom za tým Warner Music v Česku a na Slovensku jednatel Vladimír Kočandrle.

Firma Warner Music končila v Česku činnost v roce 2010. Její distribuci a prodej hudebních nosičů převzal Supraphon.

V Česku a na Slovensku se pod značkou Warner ocitá kompletní domácí archiv bývalého EMI, později Parlophone, a mezi strategické cíle patří výrazná podpora tradiční domácí značky Monitor. K návratu Warner Music na náš hudební trh dochází transformací firmy známé jako EMI Czech Republic.

Nová Warner Music bude podporovat klasickou hudbu

"Pod jednou střechou se tak scházejí rockoví dinosauři jako Iron Maiden a Led Zeppelin i nové generace megahvězd světového rocku Green Day a Coldplay, stejně jako ikony popové kultury James Blunt nebo David Guetta," uvedl Kočandrle s tím, že v základech spojené firmy stojí archivy velikánů, jako jsou Pink Floyd nebo Eric Clapton.

Prioritou společnosti podle něj ale není jen mezinárodní pop a rock. Jednou z páteří nové, podstatně posílené Warner Music, je také rozvoj klasické hudby.

 "Prestižní značky Warner Classics a Erato jsou dnes obohaceny nejen o kompletní proslulé katalogy EMI Classics a Virgin Classics, ale také o kreativní týmy těchto značek, a tím i o ambiciózní nahrávací plány do budoucna," sdělil Kočandrle.

ČTĚTE VÍCE:

Warner Music od francouzské mediální společnosti Vivendi v polovině roku údajně koupil hudební vydavatelství Parlophone za 487 milionů liber (14,9 miliardy Kč). Obchod schválila Evropská komise, která míní, že převzetí Parlophone americkou firmou konkurenceschopnost dalších velkých vydavatelství a nezávislých značek neohrozí.

Parlophone je jednou z nejstarších součástí vydavatelství EMI. Na převzetí EMI se před časem dohodla společnost Universal Music, která patří do skupiny Vivendi. Aby však skupina Universal Music dostala k převzetí od Bruselu zelenou, slíbila, že některé značky prodá, a to včetně divize Parlophone.

V loňské listopadové aukci si EMI mezi sebou rozdělily firmy Universal Music a Sony/ATV. Universal si dohodla koupi nahrávací divize EMI zatímco konsorcium vedené Sony získalo divizi hudebních katalogů za 2,2 miliardy dolarů. Spojení se Sony již antimonopolní úřady v USA i Evropě schválily.

,

Dala jsem přednost rodině, říká v otevřené zpovědi čerstvá padesátnice Csáková

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Bez vytáček a věcně mluví o svých kulatinách, stejně jako o úspěších, pádech a podivných životních obdobích. Ilona...

ANALÝZA: Boj o Karabach popírá ideologii. Zajímavou roli hraje Izrael

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Nově rozdmýchaný ozbrojený konflikt mezi Arménií a Ázerbájdžánem je v mnoha lidových veřejných diskusích popisován jako...

Svou sportovní kariéru považuji za ztrátu času, hodnotí minulost Hlaváčová

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Držitelka světového rekordu v přeplavání kanálu La Manche pokořila řadu dalších met a získala spoustu významných...