Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Od soboty ČT1 bez reklamy. Dvořák je 'znepokojen'

Média

  18:05
PRAHA - Česká televize přestane vysílat reklamu na stanicích ČT1 a ČT24 o půlnoci z pátku na sobotu. Vyhoví tak usnesení Rady pro rozhlasové a televizní vyslání (RRTV), podle které měla ukončit reklamu na těchto dvou kanálech již v pátek 14. října, kdy vstoupila v platnost novela zákona o ČT.

Ředitel ČT Petr Dvořák. foto:  František Vlček, Lidové noviny

ČT zároveň upozornila, že za vzniklou situaci nenese odpovědnost, neboť vznikla jednoznačně chybou v průběhu legislativního procesu. Podle sdělení mluvčího ČT Ladislava Štichy se ukončení reklamy ve stejném termínu bude týkat i inzerce na webech veřejnoprávní televize.

"Přiznám se, že jsem za stávající poněkud nejasné právní situace poněkud znepokojen neobvyklou rychlostí, s jakou vysílací rada postupovala," uvedl v souvislosti s rozhodnutím generální ředitel ČT Petr Dvořák.

ČTĚTE TAKÉ:

Televize okamžitě poté, co obdržela upozornění od RRTV, zahájila vypovídání smluv s obchodními partnery a začala připravovat úpravy vysílacího schématu tak, aby od půlnoci 21. října vyhověla požadavku na ukončení reklamy vysílané na ČT1 a ČT24.

"Musíme ovšem upozornit, že s reklamou souvisejí také povinnosti k soukromým subjektům a u nich nemůžeme garantovat, že nebudou naprosto legitimně požadovat splnění smluvních závazků," upozornil Dvořák.

Příjem reklamy bude v souvislosti s ukončením reklamy na ČT1 a ČT24 o 88 milionů korun nižší, než televize očekávala. "Ukončení reklamy ještě před termínem skutečného dokončení přechodu na digitální vysílání nepoškodí ČT, protože ta výnosy z reklamy nepoužívá, ale výrazně to omezí příjmy Státního fondu na podporu kinematografie a ovlivní výši rezervy pro informační kampaň k dokončení digitalizace a velmi zkomplikuje její realizaci," upozornil Petr Dvořák.

O 30 milionů méně na filmy

V tuto chvíli je podle něj jasné, že například česká kinematografie přijde oproti plánu na rok 2011 o více než 30 milionů Kč a ve fondu na informační kampaň nebude k dispozici plánovaný zůstatek.

ČT tak v současnosti zřejmě čeká jednání se zadavateli, kteří si reklamní čas na ČT1 a ČT24 objednali. Reklama by mohla přejít například na ČT2 a ČT4, kde se může i nadále vysílat. Ale zde mnoho možností neskýtá.

"ČT2 a ČT4 jsou v tuto chvíli plné, kapacitně se tam nebude dát přesunout větší objem reklamy," řekl Ivan Hyžák, ředitel agentury Media Master, která reklamu pro veřejnoprávní televizi prodává. Existuje podle něj sice ještě možnost přesunout část reklamy do sponzoringu, jakým způsobem se ale bude přesunutí reklmy dít, je podle něho na klientech a mediálních agenturách. Rozhodnutí ČT se podle něj týká zhruba 50 procent zadavatelů televizní reklamy, kteří se pohybují na trhu ČR.

Autoři: ,

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!