Pondělí 3. srpna 2020svátek má Miluše 19 °C občasný déšť Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Média

Opozice kritizuje kampaň Prahy na přilákání turistů

Ilustrační foto | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Ilustrační foto | foto: Hynek Glos, Lidové noviny

Opozice kritizuje reklamní kampaň, která má do Prahy nalákat zahraniční turisty. Vadí jí, že o zakázku za 49,8 milionu korun s DPH se ucházela pouze jedna firma. Podle zastupitele Miroslava Pocheho (ČSSD) by měla Praha také spíše řešit problémy, které turisty odrazují. Vítěze výběrového řízení schválila tento týden rada hlavního města, zakázka bude trvat jeden rok.

Podle Českého statistického úřadu loni do Prahy přijelo o 5,3 procent méně turistů než předešlý rok. Zatímco těch zahraničních ubylo, počet domácích rekreantů se naopak mírně zvýšil. Praha si od kampaně slibuje, že poslední statistiky zvrátí.

"Je nutné turistický ruch podpořit všemi možnými, dostupnými, známými prostředky, které jsme schopni vymyslet," uvedl už dříve radní Ondřej Pecha (ODS). Podobnou kampaň si Praha objednala i loni.

Podle Pocheho počet turistů klesá kvůli některým problémům, s nimiž se město dlouhodobě potýká, jako jsou kapsáři, herny nebo předražené taxíky. Kampaň prý úbytek turistů nemůže zastavit. "Tento negativní trend trvá již řadu let, a nezvrátila jej ani předchozí imageová kampaň, za kterou město zaplatilo více než 45 milionů," uvedl Poche. Opozici vadí také to, že výběrového řízení se zúčastnila pouze jedna firma, ta pak také zakázku získala. "Jak se to shoduje s novou protikorupční strategií, to opravdu netuším," dodal Poche.

Reklamní kampaň pro Prahu připraví firma Onyx Advertising. Turisty bude lákat televizním spotem, reklamou v magazínech leteckých společností, na internetu i přímo v některých vybraných destinacích.

Dále čtěte

'Kampaň Prahy v Číně? To je nesmysl'

Kampaň by měla vypadat tak, že zahraniční turisté budou představovat zajímavá pražská místa a svým krajanům budou doporučovat, aby českou metropoli také navštívili. Kromě evropských destinací se chce Praha zaměřit také na Čínu a Šanghaj. Pro čínský trh bude vytvořena speciální webová stránka v čínštině.

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pizingerová: Mé těhotenství je jako příbalový leták, mám všechny symptomy

Vendula Pizingerová | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Začátkem roku Vendula Pizingerová oslavila osmačtyřicítku a také zjistila, že čeká dítě. Těhotenství oznámila na...

Neurolog: Alzheimera a parkinsona může ovlivnit strava. Opatrně s mléčnými výrobky

Ostravský neurolog David Školoudík | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Jako jeden z mála na světě dokáže vyčíst z ultrazvukových snímků riziko Parkinsonovy, Alzheimerovy a dalších chorob....

KOMENTÁŘ: Rusko má problém. Vidíme do vaší ambasády, dala najevo BIS

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Vypovězením diplomatů-špionů Andreje Končakova a Igora Rybakova formálně skončila ricinová aféra ruské ambasády. Ať si...