21. dubna 2016 17:53 Lidovky.cz > Byznys > Média

Pražský deník výrazně zvedá náklad. Chce být mezi nejčtenějšími novinami v metropoli

Sídlo Penty v ulici Na Příkopě v Praze | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Sídlo Penty v ulici Na Příkopě v Praze | foto:  Jan Zatorsky, Lidové noviny

PRAHA Pražský deník v nové podobě, který vyjde poprvé v pondělí, bude mít náklad 70 tisíc výtisků, což je několikanásobně více proti dosavadnímu prodávanému nákladu. Cílem výrazně obměněného deníku má být zvednutí jeho pozice ze dna žebříčku v hlavním městě do první třetiny nejčtenějších.

Na setkání s novináři to ve čtvrtek uvedl generální ředitel vydavatelství Vltava-Labe-Press Michal Klíma.

„Část nákladu budeme distribuovat na adresy předplatitelů našich časopisů. Budeme ho přizpůsobovat poptávce. Chceme být nejprodávanější a nejčtenější nebulvární noviny,“ uvedl Klíma. Podle něho se v současnosti Pražský deník pohybuje se čteností okolo 12 až 13 tisíc čtenářů zhruba na osmém místě v Praze.

Podle údajů Unie vydavatelů nejčtenější v Praze je zdarma distribuované Metro s odhadovanou čteností 213 tisíc čtenářů na vydání, druhý Blesk má 171 tisíc čtenářů a třetí Mladá fronta Dnes má v Praze 86 tisíc čtenářů.

Pražský deník bude k dostání na třech tisícům místech, což je o tisíc více než dosud. Jeho zaváděcí cena bude v letošním roce deset korun. Podle šéfa projektu Romana Galla bude nový Pražský deník stavět na zpravodajství z Prahy pro Pražany, bude nabízet servisní informace pro čtenáře, ale bude čerpat i z dalších 70 regionálních redakcí Deníku po celé České republice a také od autorů z časopiseckého vydavatelství Astrosat a tabletového Dotyku.

Spolu s novou podobou Pražského deníku se změn dočkají i všechny ostatní regionální deníky. Spolu s novým Pražským deníkem se objeví i jeho nové internetové stránky.

Vltavu-Labe-Press, časopisecké vydavatelství Astrosat a tabletový Dotyk vlastní od loňského roku investiční skupina Penta, která tak vstoupila na mediální trh.

ČTK