15. listopadu 2011 13:25 Lidovky.cz > Byznys > Média

První bankovní styk má Sexistické prasátečko

Reklama Komerční banky | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Reklama Komerční banky | foto: Reprofoto

BRNO Anticeny Sexistické prasátečko udělované za necitlivé zobrazení ženy nebo muže v reklamě letos získaly reklamy například Komerční banky, firmy Avos nebo brněnského pivního šenku Čtyři růže.

Letos bylo nominováno rekordních 91 reklam a do internetové soutěže přišlo přes 10.000 hlasů. "Chtěli jsme zdůraznit různé projevy sexismu v reklamě. Nejde vždy o nahé ženské tělo, projevy sexismu jsou různorodé, proto jsme letos hlasování rozdělili do tří kategorií," uvedla Kristýna Pešáková z hnutí Nesehnutí, které klání sexistických reklam letos pořádalo už potřetí.

KDO VYHRÁL LONI?

Záměrem soutěže podle ní není firmy odsoudit, ale upozornit na to, že jejich reklamy mohou někoho urážet. Mnoho společností si to podle aktivistů vůbec neuvědomuje.

Užij si první bankovní styk

V kategorii Ženy jako objekty letos suverénně zvítězila reklama Komerční banky na studentské konto G2. Banka se zájemce snažila přilákat mottem "Užij si první bankovní styk". Reklama dostala 1119 hlasů.

Reklama Komerční banky

V kategorii Ženy jako části těla vyhrála firma Avos. Reklama s mottem Postavíme vám ho a s obrázkem ženy s velkým poprsím získala 1575 hlasů.

Reklama firmy Avos

Reklama firmy Avos

V kategorii Další projevy sexismu, která zahrnuje stereotypní zobrazení rolí mužů a žen ve společnosti nebo sexistické reklamy zobrazující muže, na prvním místě opět skončila reklama Komerční banky Užij si první bankovní styk. Dostala 789 hlasů.

Přijďte k nám, je tu šero a všichni jsme ožralí

Ceny udílela i odborná porota. Za nejvíce sexistickou označila reklamu brněnského pivního šenku Čtyři růže s mottem "Milé dívky a ženy, máte problémy s nadváhou? Ošklivou pleť? Řídké vlasy? Přijďte k nám, je tu šero a všichni jsme ožralí".

Reklama na brněnský pivní šenk Čtyři růže

Těsně v závěsu za ní skončila reklama Budějovického budvaru na pivo Pardál.

Reklama Budějovického budvaru na pivo Pardál

Třetí místo porota přiřkla reklamě firmy Q8 na lešení.

Reklama nominovaná do soutěže o Sexistické prasátečko roku 2011.

Firmy s nejvíce sexistickými reklamami ve všech kategoriích budou podle Pešákové "odměněny" diplomy, studií na téma genderové rovnosti v reklamě, nálepkou s nápisem Opravdu vaše zboží potřebuje sexistickou reklamu a dalšími tematickými drobnostmi.

Pešáková uvedla, že při prvním ročníku si "vítězná" firma při slavnostním udělování cenu sama vyzvedla a věc brala s humorem, loni žádná z "oceněných" firem nereagovala. Proto jim cenu aktivisté doručili poštou. Od letošního ročníku soutěže, do něhož se veřejnost zapojila aktivněji než jindy, si organizátoři slibují, že by firmy mohly více reagovat.

Na další nominované se můžete podívat ve fotogalerii

ČTK, Lidovky.cz