Neděle 27. září 2020svátek má Jonáš 12 °C oblačno Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Média

Babiš s žalobou na vydavatele Blesku u soudu neuspěl

Andrej Babiš | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Andrej Babiš | foto: MAFRA - Tomáš Krist

PRAHA Miliardář Andrej Babiš neuspěl se svojí žalobou na vydavatele deníku Blesk, společnost Ringier Axel Springer. Podle podnikatele o něm Blesk zveřejnil celkem 15 nepravdivých tvrzení. Požaduje proto v deníku zveřejnění svých odpovědí, finanční náhradu ani omluvu nechce. Soudkyně Jaroslava Lobotková ale jeho žalobu zamítla, text odpovědí prý po formální stránce neodpovídá tiskovému zákonu. Verdikt není pravomocný, Babišovi právníci se chtějí odvolat.

Majiteli zemědělsko-potravinářsko-chemické skupiny Agrofert vadí tvrzení jako: "Babiš odírá lidi", "Babiš dostává od státu 10 milionů korun denně", "Babiš je viník dražšího česneku nebo třeba brambor" či "Milovník zvířat Babiš: Nabízí pochoutku z týraných hus!"

Tvrzení publikovaná vloni v dubnu podle žaloby vyvolávají dojem, že podnikatel jedná zavrženíhodným, nepoctivým a nemorálním způsobem, což se údajně zásadním způsobem dotýká jeho občanské cti a důstojnosti. Žaloba prý všechna tvrzení vyvrací a uvádí na pravou míru.

Nekorespondující odpověď

Podle Lobotkové je rozpor mezi tím, co Blesk napsal, a jaký text odpovědi chce Babiš zveřejnit. "Já se skutečně domnívám, že ani po obsahové stránce ten návrh textu uveřejnění odpovědi spolu nekorespondují," uvedla soudkyně.

Jako příklad podrobněji rozebrala pouze jedno z tvrzení. "Těch jednotlivých citací ze tří článků je celá řada, v písemném odůvodnění odůvodním všechny," dodala Lobotková.

Koupě médií

V médiích se přitom nedávno objevily spekulace, že Babiš chce tuzemskou pobočku Ringieru koupit. Nakonec však před několika dny oznámil, že koupil mediální skupinu MAFRA, která vydává celostátní deníky Mladá fronta DNES a Lidové noviny a která provozuje řadu dalších médií.

Podnikatel vlastní také vydavatelství AGF Media, které od loňska vydává týdeník 5 + 2 dny. V dubnu navíc koupil od společnosti Economia, kterou vlastní další miliardář Zdeněk Bakala, vydavatelství Ecopress, jež na Slovensku vydává Hospodárske noviny a další odborné tituly.

Největší zaměstnavatel s politickými ambicemi

Babišův Agrofert je jedničkou tuzemského zemědělsko-potravinářského sektoru a dvojkou chemického průmyslu. Se svými 28 000 zaměstnanci patří k největším zaměstnavatelům. Předloni firma vstoupila také do odvětví lesnictví a dřevařství. Babiš stojí v čele politického hnutí ANO, které se chystá na parlamentní volby v příštím roce.

,

Biolog Komárek: Jsme účastníky největšího sociologického experimentu všech dob

Biolog, filozof a autor dvou desítek odborných knih a tří románů Stanislav... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Měsíce trvající pandemie nám převrátila životy naruby. Známý biolog, filozof a autor dvou desítek odborných knih a tří...

Brzy dospěju do bodu, kdy si účet na Facebooku zruším, říká Lucie Výborná

Lucie Výborná | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium „Je to hra. Hra, která by měla být přínosná, užitečná, inspirativní,“ říká o své práci moderátorka Českého rozhlasu...

Proč koronavirus už téměř nezabíjí. Vytratí se, nebo se vrátí ještě silnější?

Zdravotník odebírá vzorky pro testování na covid-19 v indické Kalkatě. (23.... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Koronavirus je záhadný. Nečitelný. I když ho zkoumají ti nejchytřejší lidé, pořád o něm víme málo. Chová se jinak. Je...

Rychlá zdravá svačinka? Hledáme 40 testerek, které vyzkouší Sunar BIO kapsičky
Rychlá zdravá svačinka? Hledáme 40 testerek, které vyzkouší Sunar BIO kapsičky

Ve spolupráci se Sunarem, tradičním českým výrobcem dětské výživy, jsme si pro vás připravili velké testování BIO kapsiček.