Pondělí 26. října 2020svátek má Erik 12 °C zataženo Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Média

Babiš s žalobou na vydavatele Blesku u soudu neuspěl

Andrej Babiš | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Andrej Babiš | foto: MAFRA - Tomáš Krist

PRAHA Miliardář Andrej Babiš neuspěl se svojí žalobou na vydavatele deníku Blesk, společnost Ringier Axel Springer. Podle podnikatele o něm Blesk zveřejnil celkem 15 nepravdivých tvrzení. Požaduje proto v deníku zveřejnění svých odpovědí, finanční náhradu ani omluvu nechce. Soudkyně Jaroslava Lobotková ale jeho žalobu zamítla, text odpovědí prý po formální stránce neodpovídá tiskovému zákonu. Verdikt není pravomocný, Babišovi právníci se chtějí odvolat.

Majiteli zemědělsko-potravinářsko-chemické skupiny Agrofert vadí tvrzení jako: "Babiš odírá lidi", "Babiš dostává od státu 10 milionů korun denně", "Babiš je viník dražšího česneku nebo třeba brambor" či "Milovník zvířat Babiš: Nabízí pochoutku z týraných hus!"

Tvrzení publikovaná vloni v dubnu podle žaloby vyvolávají dojem, že podnikatel jedná zavrženíhodným, nepoctivým a nemorálním způsobem, což se údajně zásadním způsobem dotýká jeho občanské cti a důstojnosti. Žaloba prý všechna tvrzení vyvrací a uvádí na pravou míru.

Nekorespondující odpověď

Podle Lobotkové je rozpor mezi tím, co Blesk napsal, a jaký text odpovědi chce Babiš zveřejnit. "Já se skutečně domnívám, že ani po obsahové stránce ten návrh textu uveřejnění odpovědi spolu nekorespondují," uvedla soudkyně.

Jako příklad podrobněji rozebrala pouze jedno z tvrzení. "Těch jednotlivých citací ze tří článků je celá řada, v písemném odůvodnění odůvodním všechny," dodala Lobotková.

Koupě médií

V médiích se přitom nedávno objevily spekulace, že Babiš chce tuzemskou pobočku Ringieru koupit. Nakonec však před několika dny oznámil, že koupil mediální skupinu MAFRA, která vydává celostátní deníky Mladá fronta DNES a Lidové noviny a která provozuje řadu dalších médií.

Podnikatel vlastní také vydavatelství AGF Media, které od loňska vydává týdeník 5 + 2 dny. V dubnu navíc koupil od společnosti Economia, kterou vlastní další miliardář Zdeněk Bakala, vydavatelství Ecopress, jež na Slovensku vydává Hospodárske noviny a další odborné tituly.

Největší zaměstnavatel s politickými ambicemi

Babišův Agrofert je jedničkou tuzemského zemědělsko-potravinářského sektoru a dvojkou chemického průmyslu. Se svými 28 000 zaměstnanci patří k největším zaměstnavatelům. Předloni firma vstoupila také do odvětví lesnictví a dřevařství. Babiš stojí v čele politického hnutí ANO, které se chystá na parlamentní volby v příštím roce.

,

Umírají lidé, kteří mohli žít, říká lékař a spoluautor výzvy Jiří Sagan

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Jedním ze tří autorů výzvy k ­lidem, aby dodržovali hygienická opatření, a zároveň žádající některé lékaře, ať je...

Svou sportovní kariéru považuji za ztrátu času, hodnotí minulost Hlaváčová

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Držitelka světového rekordu v přeplavání kanálu La Manche pokořila řadu dalších met a získala spoustu významných...

Většina pacientů s covid-19 má mírný průběh nemoci. Ale co to znamená?

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Při pravidelné aktualizaci počtu lidí nakažených covidem-19 ze všech stran slyšíme, že většina pacientů má mírný průběh...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!