13. srpna 2019 20:40 Lidovky.cz > Byznys > Média

Televizní rada vyměřila Soukupově TV Barrandov pokutu za neobjektivitu a nevyváženost

Jaromír Soukup během vysílání své pořadu. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Jaromír Soukup během vysílání své pořadu. | foto: TV Barrandov

Praha Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) na svém úterním zasedání vyměřila pokutu 400 000 korun televizi Barrandov za neobjektivitu a nevyváženost v pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa. ČTK to řekl předseda RRTV Ivan Krejčí. Vyjádření televize Barrandov ČTK zjišťuje.

Majitel televize Soukup v pořadu podle Krejčího kritizoval firmy, které dostávají pobídky od státu a přitom vyvádějí peníze do zahraničí. Jmenoval při tom automobilku Škoda Auto. „Problém je, že tam (Soukup) prezentoval poměrně výběrově určitá fakta a ta firma se neměla možnost hájit,“ řekl Krejčí.

Televize se proti pokutě může bránit, pokud s ní nebude souhlasit. „Může to napadnout žalobou a bude rozhodovat soud,“ doplnil Krejčí.

Společnosti Barrandov Televizní Studio uložila RRTV pokutu už letos na konci dubna. Podle rady měla televize zaplatit 200 000 korun za tendenční a nevyváženou reportáž v pořadu Moje zprávy z loňského listopadu. Reportáž Ryba smrdí od hlavy se zabývala státními zakázkami pro agenturu Dorland a podle RRTV prezentovala předem stanovený pohled snažící se ovlivnit postoje diváka ve prospěch záměru tvůrců.

ČTK

Najdete na Lidovky.cz