13. srpna 2019 20:40 Lidovky.cz > Byznys > Média

Televizní rada vyměřila Soukupově TV Barrandov pokutu za neobjektivitu a nevyváženost

Jaromír Soukup během vysílání své pořadu. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Jaromír Soukup během vysílání své pořadu. | foto: TV Barrandov

Praha Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) na svém úterním zasedání vyměřila pokutu 400 000 korun televizi Barrandov za neobjektivitu a nevyváženost v pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa. ČTK to řekl předseda RRTV Ivan Krejčí. Vyjádření televize Barrandov ČTK zjišťuje.

Majitel televize Soukup v pořadu podle Krejčího kritizoval firmy, které dostávají pobídky od státu a přitom vyvádějí peníze do zahraničí. Jmenoval při tom automobilku Škoda Auto. „Problém je, že tam (Soukup) prezentoval poměrně výběrově určitá fakta a ta firma se neměla možnost hájit,“ řekl Krejčí.

Televize se proti pokutě může bránit, pokud s ní nebude souhlasit. „Může to napadnout žalobou a bude rozhodovat soud,“ doplnil Krejčí.

Společnosti Barrandov Televizní Studio uložila RRTV pokutu už letos na konci dubna. Podle rady měla televize zaplatit 200 000 korun za tendenční a nevyváženou reportáž v pořadu Moje zprávy z loňského listopadu. Reportáž Ryba smrdí od hlavy se zabývala státními zakázkami pro agenturu Dorland a podle RRTV prezentovala předem stanovený pohled snažící se ovlivnit postoje diváka ve prospěch záměru tvůrců.

ČTK

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na Lidovky.cz