Úterý 22. září 2020svátek má Darina 25 °C skoro jasno Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Média

Televizní válka o reklamu. Velkým stanicím zatápějí ty malé

Sledování televize - ilustrační foto | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Sledování televize - ilustrační foto | foto: Shutterstock

PRAHA Největší komerční televize krvácejí v souboji talentů. Investovaly desítky milionů, aby si podržely či přilákaly inzerenty. Jenže trh se mění: přepínat se naučili diváci i zadavatelé reklamy, kteří stanice živí.

Inzerce i sledovanost se tak drolí a televizím klesají příjmy z reklamy. "Zavedené" kanály přestávají kralovat českým obývákům. Dokazují to čísla: Nově spadla sledovanost oproti loňsku o výrazných osm procent, její konkurenti, ČT a Prima, ztratili dvě procenta diváků.

Jen za poslední dva roky televize na reklamě přišly – i vinou ekonomické krize – až o dvě miliardy korun.

Podrobnosti, grafy a rozhovor k tématu čtěte v sobotním vydání deníku

Biolog Komárek: Jsme účastníky největšího sociologického experimentu všech dob

Biolog, filozof a autor dvou desítek odborných knih a tří románů Stanislav... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Měsíce trvající pandemie nám převrátila životy naruby. Známý biolog, filozof a autor dvou desítek odborných knih a tří...

Brzy dospěju do bodu, kdy si účet na Facebooku zruším, říká Lucie Výborná

Lucie Výborná | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium „Je to hra. Hra, která by měla být přínosná, užitečná, inspirativní,“ říká o své práci moderátorka Českého rozhlasu...

Proč koronavirus už téměř nezabíjí. Vytratí se, nebo se vrátí ještě silnější?

Zdravotník odebírá vzorky pro testování na covid-19 v indické Kalkatě. (23.... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Koronavirus je záhadný. Nečitelný. I když ho zkoumají ti nejchytřejší lidé, pořád o něm víme málo. Chová se jinak. Je...