Internet dal lidem možnost přizpůsobovat si získávání informací podle svých potřeb a prostřednictvím RSS čteček a dalších nástrojů si vybrat ty informační kanály, které vás zajímají. Novinový průmysl na to musí reagovat. I to zaznělo na konferenci Forum Media. Konferenci uspořádala včera a předevčírem v pražském Kongresovém centru společnost M.I.P. Group ve spolupráci s odborným marketingovým časopisem Marketing & Media.
"Když řádkovou inzerci přebral internet, přišly noviny ve Spojených státech o dvacet procent svých tradičních příjmů. Internet se také stal hlavním médiem v oblasti informování třeba o filmech. Velkou roli hrají i sociální sítě, které někdy reagují na události rychleji než oficiální média," uvedl Michal Metlička z firmy Adobe.
Od zpravodajství tak podle něj dnes očekáváme, že bude okamžité, přizpůsobitelné, umožňující sdílení, přesné, oslovující více smyslů a dodávané "kam chci, kdy chci".
"Jedním ze světových médií, které tento problém řeší, je deník The New York Times. Jeho projekt je zajímavý v tom, že se snaží využít co nejvíc informačních kanálů, a přitom si zachovat informační kvalitu a typografickou čistotu svého vzhledu," sdělil Metlička.
Projekt The New York Times je postaven na technologii Adobe Air. V podstatě jde o čtečku novinového obsahu, kterou si lze stáhnout z internetu. Čtečka by měla být výjimečná v tom, že zachovává typografickou kvalitu deníku a většinu jeho nabídky. "Důležitou věcí, kterou The New York Times řešily, byla třeba interaktivní elektronická křížovka," usmívá se Metlička.
S elektronickou podobou deníku lze podle něj navíc pracovat i ve chvíli, kdy čtenář není připojen k internetu, protože všechny materiály s výjimkou videí se načtou do její databáze. "Jde tedy o médium přenositelné bez připojení k internetu, umožňující pracovat se systémovými zprávami a se vzhledem odpovídajícím značce. Nabízí i víc možností pro inzerci," dodal Metlička.