6. listopadu 2019 18:15 Lidovky.cz > Byznys > Média

TV Barrandov musí uvést na pravou míru tvrzení o Národním divadle. Rozhodl o tom soud

Jaromír Soukup a jeho peníze. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Jaromír Soukup a jeho peníze. | foto: TV Barrandov

Praha Provozovatel Televize Barrandov musí v pořadech Moje zprávy a Týden s prezidentem uvést na pravou míru informace, které ředitel televize a moderátor Jaromír Soukup zveřejnil v souvislosti s Národním divadlem (ND). Takzvané právo na uveřejnění odpovědi přiznal divadlu soud.

Ve středu o tom informoval mluvčí ND Tomáš Staněk. Soukup se zmiňoval o „výletu“ zaměstnanců divadla a také tvrdil, že instituci klesla návštěvnost. Vyjádření TV Barrandov ČTK zjišťuje.

Obvodní soud pro Prahu 5, který o žalobě ND rozhodoval, vydal takzvaný rozsudek pro uznání. Žalovaná společnost Barrandov Televizní Studio se totiž na výzvu soudu ve stanovené třicetidenní lhůtě k žalobě nevyjádřila. Proti rozsudku pro uznání se nelze odvolat. Odvoláním lze případně napadnout jen to, že nebyly splněny podmínky pro vydání tohoto typu verdiktu.

Soukup podle Staňka řekl letos 16. června v pořadu Moje zprávy, že 38 zaměstnanců divadla vyrazilo za peníze ND na výlet. Obdobně hovořil o čtyři dny později v Týdnu s prezidentem. Divadlo se proti tvrzení ohradilo. V roce 2017 sice skutečně zakoupilo 38 vstupenek do milánské La Scaly, ale na objednávku a náklady mecenášů ND, kteří si uhradili plnou cenu, uvedl mluvčí.

Mecenášský klub založilo divadlo před deseti lety. Mecenáši divadlu ročně přispívají finančními dary ve výši 2,33 milionu korun a ND jim za to na jejich náklady nabízí různé aktivity včetně návštěv zahraničních operních domů.

„Napadání mecenášství nejen poškodilo značku Národního divadla, ale ohrožuje fenomén osobní filantropické podpory, spojený již s veřejnými sbírkami na založení Národního divadla před 150 lety,“ řekl k tomu ředitel divadla Jan Burian.

Právě Buriana rovněž Soukup zmínil, když uvedl, že po jeho nástupu poklesla divadlu návštěvnost. Nyní musí podle verdiktu zveřejnit, že to není pravda.

Televizi Barrandov před časem zažalovala i Česká televize (ČT) a soud jí nepravomocně přiznal nárok na omluvu za Soukupovy výroky o jejím hospodaření. ČT poukazovala na to, že tvrzení zasáhla do její dobré pověsti.

ČTK
Premium

Test kebabů: Hovězí maso, které nedávno ještě kdákalo, i nadměrné množství soli

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Orientální kebab by mohl být zdravější alternativou smažených hamburgerů a hranolků. Jenže to by musel být připravován...

Premium

Tajemství zdraví je ukryto v mezilidských vztazích, tvrdí psycholog Ptáček

„Když se něco naučíte rychle, váš mozek bude mít tendenci pamatovat si to... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Jakým způsobem žijeme a přistupujeme ke svému okolí, máme vlastně z velké části předurčené. Ovlivnit nás může nejen...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

Prostitutka láká zákazníky za výlohou vykřičeného domu v Dubí u Teplic (2005) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

DĚTI TESTUJÍ: Jak jim chutnal Pribináček v kapsičce?
DĚTI TESTUJÍ: Jak jim chutnal Pribináček v kapsičce?

Kdo jiný by měl vyzkoušet chuť nového Pribináčka Kapsíka než děti. Jak dopadl tenhle tvarohový dezert, který na pultech obchodů najdete ve dvou variantách: kakaové a vanilkové.