24. července 2018 12:17 Lidovky.cz > Byznys > Média

TV Barrandov od srpna zruší večerní zprávy. Nahradí je devátý pořad Jaromíra Soukupa

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 58Diskuse
Díl pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa věnovaný hospodaření České televize. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Díl pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa věnovaný hospodaření České televize. | foto: TV BarrandovReprofoto

Praha TV Barrandov od srpna zruší svou večerní zpravodajskou relaci Naše zprávy a místo toho od září nasadí nové zpravodajské formáty. Začne vysílat nový pořad, který bude s nadhledem komentovat aktuální domácí i světové dění, uvedla v úterý televize v tiskové zprávě.

„Bližší informace ke konkrétní podobě daného formátu sdělíme před startem vysílání,“ řekla mluvčí televize Marie Opálková. Podle informací Blesk.cz bude komentované události mít na starost Jaromír Soukup, který už má na své stanici osm pořadů - Takový byl týden JS, Týden podle JS, Instinkty JS, Aréna JS, Kauzy JS, Jak dopadly Kauzy JS, Týden s prezidentem a Duel JS.

Pro ukončení klasického večerního zpravodajského bloku podle Opálkové hovoří především fakt, že dlouhodobě klesá zájem diváků o zpravodajství na všech televizních kanálech. Hlavním zdrojem zpráv jsou podle vedení Barrandova především on-line média. 

Od září se na obrazovku vrátí jak politické diskuse Aréna Jaromíra Soukupa a Duel Jaromíra Soukupa, tak i pořad Kauzy Jaromíra Soukupa.

„Jsem přesvědčen o tom, že naše rozhodnutí je správné. TV Barrandov rozhodně nerezignuje na zpravodajství a publicistiku, jen ji chceme, podobně jako v případě jiných mých pořadů, nabídnout v podobě, která bude pro diváky atraktivní. Věřím, že opakování zpráv z internetu a promítání videí ve stylu sociálních sítí není prostě již perspektivní cesta. Již v průběhu léta jsme si vyzkoušeli některé nové zpravodajské formáty a nyní víme, že mají šanci uspět,“ uvedl generální ředitel TV Barrandov Jaromír Soukup.

TV Barrandov měla v první polovině roku sledovanost svých kanálů kolem sedmi procent v divácké skupině nad 15 let. Meziročně to znamená pokles o 19 procent. Soukupovo vydavatelství Empresa Media televizi získalo na začátku roku 2013 od společností Moravia Steel podnikatele Tomáše Chrenka.

Vydavatelství Empresa Media v červnu zredukovalo počet zaměstnanců o pětinu. Výpověď dostalo minimálně třicet lidí, v drtivé většině v novinářských profesích, uvedl nedávno server HlídacíPes.org. Skupina Empresa Media je vydavatelem tištěných titulů Týden, Faktor Soukup, Instinkt, Sedmička, Top Dívky, Animáček nebo Popcorn a jejich on-line verzí. Zároveň je i dodavatelem zpravodajského obsahu pro TV Barrandov.

ČTK
  • 58Diskuse




Najdete na Lidovky.cz