Úterý 31. března 2020svátek má Kvido 4 °C sněhové přeháňky Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Média

Vstaňte a běžte, radily reklamy, oceněné v Cannes

T-Mobile vytvořil na londýnském náměstí největší karaoke koncert na světě. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy T-Mobile vytvořil na londýnském náměstí největší karaoke koncert na světě. | foto: Reprofoto

Proč byste seděli schovaní doma, když můžete přijít a zapojit se, vybízí na svých webových stránkách společnost T-Mobile. Mimoděk tím formuluje jeden z trendů soudobé komerční komunikace: oslovit široké publikum, vyvolat dialog, přímou reakci, aktivizovat lidi, aby něco udělali, nebo alespoň začali o něčem přemýšlet. Mnohé z kampaní oceněných na právě skončeném ročníku festivalu Cannes Lions jsou toho názornou ukázkou.

Projekt Replay pro výrobce sportovního nápoje Gatorade, který už v první polovině týdne získal na 57. ročníku Mezinárodního festivalu reklamy Cannes Lions dvě Grand Prix, nezůstal jedinou oceněnou kampaní, která se snažila dostat lidi ven od televizních obrazovek a přímo je zapojit do dění. 

Více čtěte

Cannes Lions začíná rozdávat ceny...

Pořekadlo o Mohamedovi si vzali za své hamburští filharmonici, když vyrazili za svými posluchači přímo do ulic města. Jejich neobvyklý koncert řídila dirigentka Simone Young shora, z věže svatomichalského chrámu, snímána při tom kamerami, stejně jako stovka hráčů rozmístěných doslova v ulicích. Vše propojeno živým televizním přenosem a také internetem, na němž mohli diváci sledovat hru všech pouličních hráčů pohromadě. Neopakovatelná událost a – v neposlední řadě – výtečná reklama pro orchestr samotný.

Účastníci shromáždění svolaného mobilním operátorem T-Mobile na londýnské Trafalgarské náměstí předem nevěděli, co se na ně chystá, po předchozích tanečních performancích na nádraží v Liverpoolu a dalších městech ale nejspíš tušili, že půjde o hudbu. Výsledkem bylo zřejmě největší karaoke vystoupení v dějinách, na němž Londýňané odzpívali sérii populárních hitů a které zakončili - pod vedením zpěvačky Pink – sborovým provedením beatlesovské Hey, Jude. Spontánní prožitek zachycuje zdařilý videozáznam zachycující jednotlivé větší či menší talenty při jejich odvážných vystoupeních. Život je třeba sdílet, říká reklamní slogan, a v tomto případě to platilo bezezbytku.

O poznání vážnější téma zvolil režisér Ralf Schmerberg, když na Zámecké náměstí v Berlíně povolal desítky sněhuláků, aby tam přišli protestovat proti globálnímu oteplování. Pro svůj podnik nadchl mnoho Berlíňanů a tak zástupy sněhuláků byly skutečně přesvědčivé. Po třech dnech sice reklamní sněhuláci roztáli, výrobce solární energie Entega, který celou akci financoval, však měl o reklamu postaráno i nadále, neboť téma se přesunulo do internetových diskusí a sociálních sítí, kde žije dosud.

Premium

Koronavirus ještě může překvapit, říká přední světový biolog Karel Raška

T-Mobile vytvořil na londýnském náměstí největší karaoke koncert na světě. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Koronavirus SARS-CoV-2, který způsobuje nemoc označovanou Covid-19, nelze nijak podceňovat, říká český vědec Karel...

Premium

Utíkají z bytů a stěhují se na chaty. Bydlet tam lidé oficiálně nemohou

T-Mobile vytvořil na londýnském náměstí největší karaoke koncert na světě. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Kdysi výhradně rekreační objekty slouží v hlavním městě v nemálo případech k trvalému bydlení. Pražany do chat vyhánějí...

Premium

Imunitou proti koronaviru. Hýčkejte si horečku a jezte více cibule, radí lékař

T-Mobile vytvořil na londýnském náměstí největší karaoke koncert na světě. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Můžeme se rozhodnout, zda situaci kolem nákazy smrtícím koronavirem budeme vnímat jako tragédii, či jako příležitost...

Advantage Consulting, s.r.o.
OBSLUHA CNC FRÉZY

Advantage Consulting, s.r.o.
Liberecký kraj
nabízený plat: 30 000 - 35 000 Kč