V případě Škodovky se děje pravý opak. Rostou prodeje vozů na benzin a naftu, a cíl ukončit jejich prodej do roku 2035 se tak na první pohled vzdaluje.
„Obecné zpomalení prodeje elektromobilů je patrné celosvětově,“ říká mluvčí Škody Auto Ivana Povolná. Vysvětluje, že pozice Enyaqu na klíčových trzích včetně Německa zůstává silná. To dokazují i údaje firmy JATO o prodejích v Evropě.
Sedmý v Evropě
Podle nich je Enyaq sedmým nejprodávanějším elektromobilem, a to v poměrně těsném závěsu za sesterským Volkswagenem ID.4, se kterým sdílí techniku. Koncern Volkswagen, jehož je Škoda součástí, je nadále největším prodejcem e-aut v Evropě, těsně před americkou Teslou. Enyaqu zatím nepomáhá ani spuštění prodeje levnějších verzí s menší baterií, ta nejlevnější na českém trhu začíná na 899 tisících korun, naopak doplácí na ukončení dotací v Německu.