Příkladem je pražský projekt Florenc 21, jehož urbanistické řešení minulý týden vyhrálo v mezinárodní soutěži návrh architektů Unit, A69 a Marko & Placemakers. Zanedbané území se má proměnit v klasické městské bloky s restauracemi a obchody v přízemí. Zmizet má nepřirozená bariéra v centru města.
„Florenc je pro Prahu jakousi jizvou, která bude díky této soutěži konečně zacelena,“ říká Ondřej Boháč, ředitel pražského Institutu plánování a rozvoje. „Věřím, že tímto krokem jsme se posunuli o pár kilometrů směrem do Evropy,“ dodává Petr Hlaváček, první náměstek primátora.
Obdobné situace jsou prakticky ve všech větších městech, kdy čtvrť, která je nedaleko, působí vzdáleně jen proto, že není příjemné tam pěšky dojít. A to vše právě kvůli rychlostním silnicím, železničním koridorům nebo opuštěným brownfieldům, které zbyly po před dekádami zrušených průmyslových areálech.
Florenc je příkladem takového místa. Je jen kilometr od Staroměstského náměstí, je to dopravní křižovatka – kromě magistrály je zde autobusové i vlakové nádraží a dvě linky metra. Je ideální pro bydlení, kanceláře i obchod.