Během letoška se také bude opravovat 17 pohyblivých schodů, a to ve stanicích Českomoravská, Anděl, Staroměstská, Malostranská, Dejvická, Florenc a Želivského.
Nejdelší eskalátorový tunel pražského metra je ve stanici Náměstí Míru. U stěny je v tunelu u nosné ocelové konstrukce eskalátoru (v tunelu pod madly) je schodiště pro údržbu.
MAFRA – Rostislav Jančar
Na obou koncích eskalátoru je pod stupni umístěna zářivka, která svítí pronikavým zeleným světlem. Problesky světla mezi stupni slouží pro orientaci slabozrakých (světlo je upozorní na začátek nebo konec eskalátoru).
MAFRA – Rostislav Jančar
Řetězové propojené stupně eskalátoru cyklicky obíhají po pevné dráze.
MAFRA – Rostislav Jančar
Pohon eskalátoru je ve stanici Náměstí Míru pod vestibulem v technické části stanice.
MAFRA – Rostislav Jančar
Dopravní výška druhého nejdelšího eskalátoru pražského metra je 38,5 metru.
MAFRA – Rostislav Jančar
Motor a převodovka eskalátoru na Hradčanské.
MAFRA – Rostislav Jančar
Výměna eskalátorů na přestupní stanici Můstek z linky A na linku B pražského metra.