Projektový manažer mýtného systému měl podle ministerstva dopravy zpracovat analýzu technologického vývoje v této oblasti v příštích deseti letech a jejich možné využití v systému výběru mýtného.
Následně měl vypracovat zadávací dokumentaci k tendru na provoz mýta. Výběr projektového manažera už měl vítěze, ministerstvo ale koncem listopadu připustilo námitku vyloučeného uchazeče. Nabídkami se tak měla znovu zabývat výběrová komise.
ČTĚTE TAKÉ: |
Příprava obří soutěže na desetiletý provoz mýta po skončení dosavadní smlouvy se společností Kapsch po roce 2016 je jedním z hlavních úkolů nového ministra. Ťok už dříve řekl, že se před vypsáním tendru chce podívat, jak fungují mýtné systémy v jiných zemích. Není pro rozšiřování množství placených úseků silnic, protože stav komunikací se nezlepšil.
Dosavadní průtahy v tendru nahrávaly současnému dodavateli. Stát by zřejmě musel s firmou Kapsch dohodnout prodloužení kontraktu, pokud se mu nepodaří najít včas provozovatele v řádném výběrovém řízení.