Dodatek umožňuje, aby se v prvních třech měsících snížila efektivita výběru mýta až na 85 procent, zatímco v uzavřené smlouvě byla o deset procentních bodů vyšší. Při překročení 95 procentní úspěšnosti by firma dostala vše, co se vybere nad 95 procent. Na doplnění původní smlouvy se Kapsch dohodl s bývalým ministrem dopravy Milanem Šimonovským kvůli pozdějšímu zahájení výstavby. Termíny se posunuly asi o tři měsíce kvůli prvnímu správnímu řízení antimonopolního úřadu a následnému rozhodování soudu. Podle náměstka ministra dopravy Jiřího Hodače rozhodnutí ÚOHS potvrzuje přesvědčení ministerstva o nevýhodnosti dodatku. "Je to to, co jsem si původně myslel, že pravděpodobně bude muset ÚHOS začít správní řízení s MD, protože tam skutečně došlo k porušení podmínek," řekl Hodač. Výsledkem správního řízení může být podle Hodače pokuta pro MD nebo i zrušení dodatku.
Naopak společnost Kapsch, která mýtný systém v ČR buduje, se domnívá, že dodatek je pro ČR výhodný. Řekl mediální zástupce firmy David Šimoník. Podle něj by bez dodatku nebylo možné mýtné spustit od ledna 2007, a stát by přišel o miliardy korun. Dodatek byl uzavřen podle mezinárodních standardů a možnost uzavření takového dodatku obsahovala i původní smlouva, sdělil Šimoník. "Věříme, že po pečlivém prozkoumání nezbytných dokumentů a
podkladů dojde nezávislý ÚOHS ke stejnému závěru," dodal.
ÚOHS se loni zabýval výběrovým řízením na dodavatele systému. Na tendr ministerstva dopravy si stěžovalo několik neúspěšných uchazečů. Úřad opakovaně potvrdil, že i přes chyby ministerstva se na výsledcích nemohlo nic změnit. Firma Autostrade podala na rozhodnutí ÚOHS žalobu ke krajskému soudu, ani s ní neuspěla. Soud sice nejprve vydal předběžné opatření, kterým firmě dočasně zakázal ve výstavbě pokračovat, později ale potvrdil Kapsch jako vítěze a předběžné opatření zrušil.
Mýtné musí od 1. ledna platit nákladní vozidla a autobusy s hmotností 12 tun na dálnicích a rychlostních komunikacích. Týká se tedy 970 kilometrů českých komunikací. Průměrná sazba je 4,05 koruny za kilometr. Kdy se mýtné začne vybírat i na silnicích I. třídy, není zatím jasné.
Naopak společnost Kapsch, která mýtný systém v ČR buduje, se domnívá, že dodatek je pro ČR výhodný. Řekl mediální zástupce firmy David Šimoník. Podle něj by bez dodatku nebylo možné mýtné spustit od ledna 2007, a stát by přišel o miliardy korun. Dodatek byl uzavřen podle mezinárodních standardů a možnost uzavření takového dodatku obsahovala i původní smlouva, sdělil Šimoník. "Věříme, že po pečlivém prozkoumání nezbytných dokumentů a
podkladů dojde nezávislý ÚOHS ke stejnému závěru," dodal.
ÚOHS se loni zabýval výběrovým řízením na dodavatele systému. Na tendr ministerstva dopravy si stěžovalo několik neúspěšných uchazečů. Úřad opakovaně potvrdil, že i přes chyby ministerstva se na výsledcích nemohlo nic změnit. Firma Autostrade podala na rozhodnutí ÚOHS žalobu ke krajskému soudu, ani s ní neuspěla. Soud sice nejprve vydal předběžné opatření, kterým firmě dočasně zakázal ve výstavbě pokračovat, později ale potvrdil Kapsch jako vítěze a předběžné opatření zrušil.
Mýtné musí od 1. ledna platit nákladní vozidla a autobusy s hmotností 12 tun na dálnicích a rychlostních komunikacích. Týká se tedy 970 kilometrů českých komunikací. Průměrná sazba je 4,05 koruny za kilometr. Kdy se mýtné začne vybírat i na silnicích I. třídy, není zatím jasné.