Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Banky vábí na letní slevy

Ekonomika

  13:13
PRAHA - Letní dovolenou chce zřejmě každý trávit jinak než běháním po úřadech anebo bankách a vyřizovat si úvěr na bydlení. I proto se hypoteční ústavy i stavební spořitelny snaží, aby si zájemci za jejich produkty a službami našli cestu právě v červenci či srpnu.

Banka foto: Alžběta Jungrová, Lidové noviny

Pro klienty proto připravují výhodné nabídky, akční slevy či dárky a losování o ceny.

„V letních měsících pravidelně dochází k mírnému poklesu zájmu o hypotéky. Sezonní pokles oproti předchozím měsícům se může pohybovat mezi deseti a patnácti procenty,“ přiznává mluvčí Raiffeisenbank Tomáš Kofroň. Přesto banka pro klienty speciální akci letos nerozjela. Naopak konkurence si chtěla zájem klientů o úvěry a hypotéky alespoň nějak „pojistit“.

Například ČSOB připravila pro zájemce o hypotéky do poloviny srpna poplatkové prázdniny. „To spočívá v úplném odpuštění poplatku za zpracování úvěru, a klient tak může ušetřit až 25 tisíc korun,“ říká Kateřina Bednářová z ČSOB. Podobnou akci má i Komerční banka a Česká spořitelna, které nabízejí zájemcům slevu ve výši 50 procent za poplatek za sjednání úvěru. Potenciální zákazníci tak mohou u Komerční banky při uzavření hypotéky v létě ušetřit až 14 tisíc, ve spořitelně přes dvanáct tisíc korun.

Letní výhody poskytuje i Hypoteční banka, která klientům zařídí 30procentní slevu na stavební materiál KM Beta. Důvody jsou podle mluvčího Hypoteční banky Davida Sahuly jasné. „Je to vždy a všude stejné - podpora prodeje. Hypoteční trh je vysoce konkurenční a někdy je vhodné klientům nabídnout výhodu navíc,“ vysvětluje.

Podepiš smlouvu, vyhraj zájezd
Svou akci má i Poštovní spořitelna. Všichni, kdo požádají v létě o hypotéční úvěr, budou mít zdarma veden Postžirový účet po dobu první fixace úrokové sazby. Ušetřit se dá až dva tisíce čtyři sta korun. „Chceme tím docílit zvýšení prodeje hypoték,“ zdůvodňuje mluvčí Martin Orság. Analytik Atlantik FT Jan Schiesser soudí, že vše je čistě marketingová záležitost léta, která se snaží nalákat nové klienty. „Třeba dvacetitisícová sleva, když si bere člověk hypotéku dva či čtyři miliony, nehraje roli,“ soudí Schiesser. Podle něj se hypoteční banky nemusí obávat o byznys ani do budoucna. „Trh není rozhodně nasycen, roste a poroste, i když třeba ne v takových objemech,“ dodává.

Kromě peněžních slev však finanční ústavy lákají i na dárky či slosování o zájezdy. Modrá pyramida připravila pro ty, kteří v létě uzavřou stavební spoření či zažádají o úvěr, soutěž o zájezd do Egypta. „V souvislosti s podobnými akcemi zaznamenáváme zvýšený zájem klientů o 10 až 30 procent. Stejný vývoj očekáváme i nyní,“ uvedla mluvčí Pyramidy Hana Vaněčková. Buřinka zase dává finanční prémie a Raiffeisen stavební spořitelna soutěž o reklamní předměty.

Autor:

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...