Čtvrtek 28. května 2020svátek má Vilém 16 °C dešťové přeháňky Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Baroš prodává úrazové pojistky

Milan Baroš. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Milan Baroš. | foto: David PortLidové noviny

Novou reklamní ikonou se ode dneška stává fotbalista Milan Baroš. Svou tvář propůjčil Victoria-Volksbanken pojišťovně pro celoroční kampaň úrazového pojištění. Jako fotbalový útočník, který na loňském mistrovství Evropy pomohl českému týmu k bronzovým medailím a stal se nejlepším střelcem turnaje, se Milan Baroš dostal jako jediný zástupce současného českého fotbalu do první stovky ankety České televize Největší Čech.

V předvečer mistrovství světa ve fotbale se jeho tváře a popularity rozhodla poprvé využít i reklama. Baroš bude během jednoho roku propagovat nové úrazové pojištění Top Star, které začala ode dneška nabízet na českém trhu Victoria Volksbanken. Novinkou na celé věci je navíc to, že pojišťovna začala při nabídce svého produktu spolupracovat také s řetězcem supermarketů Billa.

Zájemci o toto pojištění tedy mohou podle zástupců firmy uzavřít smlouvu nejen na pobočkách Victoria Volksbanken, ale také v supermarketech Billa po celé České republice. A zájem budí samozřejmě také Barošovo angažmá. “Už zadání kampaně znělo tak, že její ústřední postavou má být aktivní mladý sportovec. Milan Baroš ještě nikdy v reklamě nevystupoval, dost možná proto, že si řada agentur říkala, že takto vytíženou hvězdu ani nemá smysl oslovovat. My jsme to udělali a spolupráce byla velmi příjemná,” uvedla Renata Balašová z reklamní a marketingové agentury Victoria Ideas, která měla kampaň na starosti.

Hráč anglické Aston Villy vystupuje nejen v tiskové a billboardové kampani, ale je také předmětem soutěžní výhry. Podle oficiální zprávy Victoria Volksbanken pojišťovny je součástí nabídky nového úrazového pojištění také losování o zájezd na Barošův zápas, o zájezd na fotbalové mistrovství světa do Německa nebo o osobní setkání s Milanem Barošem.

Ne tak úplná exkluzivita
Smlouva zavazuje fotbalistu k exkluzivitě v oblasti finančních služeb neboli se po dobu jednoho roku nesmí objevit v reklamě jiného finančního ústavu. Výše odměny je podle Balašové obchodním tajemstvím. Sportovci v sobě spojují atributy úspěchu, pevné vůle, zdravého životního stylu atd., proto bývají reklamně vytěžováni poměrně hodně. Použitelnost reklamy se sportovcem ale nebývá dlouhodobá, protože sportovní život často přináší vyhrocené konflikty i stres a jeho hvězdám tedy často hrozí, že si něčím “pokazí image”.

Sportovní výkony se navíc vyznačují vzestupy a poklesy. Určitým příkladem z poslední doby je třeba Karel Poborský, který byl dlouho hlavním tahákem sparťanských fanoušků a stal se také hlavní tváří, jejímž prostřednictvím Eurotel propagoval své spojení se Spartou.

Po vynuceném Poborského odchodu do druholigových Českých Budějovic se billboardy Eurotelu se střílejícím Poborským staly náhle neaktuální, i když firma neztratila nervy a nechala kampaň normálně běžet dál. V případě Milana Baroše se však agentura žádných problémů neobává. “Jednak jde o kampaň na úrazové pojištění čili na produkt, který přímo počítá s nenadálým zvratem v lidském životě, kdy právě může pomoci. Jedním z jeho atributů je také záruka doživotní renty v případě úrazu s následkem trvalé invalidity. Ale hlavně si myslíme, že se u Milana Baroše nemusíme ničeho bát, je to sportovec v rozkvětu,” uvedla Balašová.

Pikantní na fotbalistově angažmá je to, že se i přes slib exkluzivity může v kampani jiné banky přece jen objevit. Baroš je totiž také jednou z opor českého národního týmu. Jedním z hlavních partnerů tohoto mužstva je přitom ING Bank, tedy svým způsobem konkurent Victoria-Volksbanken pojišťovny. “V tomto případě ale nejde o jeho osobní angažmá, nýbrž o reklamní aktivity týmu. Takový vztah nevadí,” říká Balašová. “Nemáme s tím vůbec žádný problém,” uvedl pro LN i Rolf-Jan Zweep, výkonný ředitel ING Bank.

Premium

Před Rusem s ricinem varoval českou kontrarozvědku anonym

Šéf BIS Michal Koudelka. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Byl to jeden z posledních letů z Ruska. Krátce nato se nebe nad Českem kvůli opatřením proti koronaviru uzavřelo. Psal...

Premium

Bubeník z Mandrage: Víťa sebral odvahu, kterou nikdo z nás nenašel a rozsekl to

Matyáš Vorda | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Na bicí hraje od svých devíti let. V deseti s kamarádem Víťou Starým založil kapelu Mandrage, která se za devatenáct...

Premium

Čas na změnu. Síťový zesilovač dnes nabídne více hudby než CD přehrávač

Streamovací receivery | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Poslech hudby prošel během posledních let revolucí. Většina hudby se poslouchá z předplacených internetových zdrojů....