Diskuse k článku: Češi 'dojíždí' zimní gumy. Neušetří, a můžou někoho zabít, varují experti

Diskuse uzavřena, nelze přidávat příspěvky

  • Příspěvků: 61
  • Poslední: 10.4.2016 6:31
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
Zdeněk Pavliš 7.4.2016 14:39

Dlouhodobá spotřeba Audi A6 allroad při jízdě na zimních pneu v létě je 0,1 l/100 km vyšší. To je moje zkušenost. Žádných 10%.

J. Konvičný 7.4.2016 11:57

To jsou opravdu "experti", kdo si to pořádně přečte, nemůže věřit jediné větě - opravdové cancy!!!

J. Novák 7.4.2016 5:13

Proč se zdejšěí diskutéři tak rozčilují? V čem je problém? Na podzim na dvoře přezuju během hodinky na zimní pneu a na jaře na letní během cca stejné doby. Nevidím v tom vůbec žádný problém. A celkem je mi jedno, co říkají experti od "expertů", tak "experti" od zdejších diskutérů.

M. Jindra 6.4.2016 21:22

Není to nic jiného jak lobování za taková opatření, aby se zvýšil prodej pneumatik. Z toho že někdo dojíždí pneu není žádný obrat z kterého se státu platí daně. Tak se hledají experti na kdejakou kravinu a samozřejmě jde o životy. Kolik lidí zemřelo při nehodách kvůli letní jízdě na zimních pneu, nebo na prošlou lékarničku?

F. Doušek 6.4.2016 17:14

A co nedávné reklamy i na lidovkách na celoroční mišelinky? Údajně první zcela bezpečné v létě i v zimě?

J. Macků 6.4.2016 14:56

Zase platí klasické "Hlavně nevěř expertům", skoro vždy jsou zkorumpovaní, mnohdy o věci nic nevědí. Spíše je třeba se ptát zase klasicky Qui bono a to se zdá býti jednoznačné - prospěch mohou mít jen výrobci a prodejci pneu. Argumenty, které jsou použité jsou nepřezkoumatelné, protože není uvedeno, jak k nim experti došli. Když se dělají testy nových pneumatik, jsou rozhodně rozdíly mezi různými výrobci letních (nebo zimních) pneumatik větší, než zde uváděných 6,5 m. V článku jsou uvedeny i chybné údaje, aby zastavilo vozidlo z rychlosti 48 km/h na 6,5 m, potřebovalo by brzdné zpomalení přes 13 m/s2, což jsou hodnoty z oblasti Formule 1. Když jsem před lety se svým obstarožním Passatem na dojížděných zimních pneu tankoval v červenci v Makarské po ujetí 1000 km 50 l nafty do plné, neměl jsem pocit, že mám o 10 % vyšší spotřebu. Když jsem je pak v lednu následujícího roku sundaval, měly ještě skoro 3 mm po ujetí asi 10000 km od doby, kdy měly po zimě asi 4,5, určitě neubývaly před očima

J. Kovář 6.4.2016 13:45

A na podzim si přečteme, jak zimní pneumatiky věkem ztrácí své vlastnosti, tvrdnou a je potřeba je vyhodit a nejezdit s nimi v zimě, protože jsou na tom stejně jako letní. To jsou zase experti ...

C. Valek 6.4.2016 12:34

Tak to je jen příprava na vydáni zákona o povinném přezutí ze zimních na letních !

V. Hamáček 6.4.2016 12:47

na jarní .... až pak na letní

D. Krajíček 6.4.2016 12:54

Ještě jim napovídejte! ;-)

Jiří_K 6.4.2016 13:11

Budou také nějaké podzimní, třeba se zlepšenou schopností trakce při průjezdu spadaným listím, něco jako leafplaning?

S. Donát 6.4.2016 13:48

:-)

C. Valek 6.4.2016 13:16

Přesně tak ! 4 roční období 4 přezutí ! A nás parlament to zdokonalí na 12 měsíců /12 přezutí !

A. Novák 6.4.2016 13:23

ano. a pro snadnější kontrolu bude každý měsíc jinak barevně označen, aby se nesprávné obutí dalo identifikovat i za jízdy.

J. Novák 10.4.2016 6:31

O co, že ne?

Jiří_K 6.4.2016 11:34

Spíše je zajímavé, že lobby autodopravců si zase prolobovala výjimku, že zimní pneu u kamionů musí být jen na hnací nápravě, tzn., že při brzdění v zimě dobře fungují jen zadní kola u tahače a to nikomu z "expertů" ne bezpečnost nevadí!

J. Sever 6.4.2016 11:23

U nás se najde expert na všechno. Řekněte to, či ono, najde se expert, který vám vysvětlí opak. Říkával kolega:

Tady je kumšt, potkat blbýho...

V. Šťastný 6.4.2016 11:04

lobby výrobců pneumatik zase spustila své PR

Jiří_K 6.4.2016 11:00

V článku je především věta "Zimní gumy jsou také měkčí a více přilnou k silnici", což je myslím jednoznačné. Jediná nevýhoda je, že zimní směs v letních teplotách více ubývá, vše ostatní jsou jen bláboly výrobců peumatik, kterým se prolobováním povinnosti přezutí na zimní pneu snížil prodej letních pneumatik. Začínají si tak připravovat půdu pro uzákonění povinného přezutí na letní pneu!

J. Brožek 6.4.2016 10:42

Ano, na autě manželky jsou trvale zimní gumy. Najede ročně do 2 tisíc km, i jedna sada zimních trvale nasazená tedy vydrží 10 let (a to je potřeba je stejně už vyhodit) a zvýšená spotřeba určitě nepokryje 1.500 kč ročně za dvojí přezouvání nemluvě o tom, že se musí ještě ty gumy skladovat.

V. Hamáček 6.4.2016 10:45

Nechci nic říkat, ale po 4 letech může klidně jezdit celý rok na letních a ušetříte ještě víc. 10 let starý zimák, to může jet rovnou po ráfcích :-)

A. Novák 6.4.2016 11:03

takže letní guma nestárne?

V. Hamáček 6.4.2016 12:47

stárne taky, ale ne tak hodně jako zimní ... chtel jsem tím říct, že po 5 letech je jedno zda jede na staré zimní nebo letní ... ale letní jsou levnější :-D

V. Kolman 6.4.2016 10:19

Velmi také záleží na značce gumy. Používám celoročně značky Olla a Primeros bez vzorku 4mm a jsem spokojen.

A. Novák 6.4.2016 10:39

při provozu na vrstvě sněhu nebo ledu doporučuje výrobce Primeros Polar

J. Kovář 6.4.2016 13:47

Jestli tu gumu za celý rok nesundá, tak bych se o zdraví obával.

D. Krajíček 6.4.2016 10:17

Mezi dopravními experty je rozšířeno mnoho polopravd, omylů a mýtů o provozu automobilu.

1. Přechodem ze zimní na letní obutí se spotřeba téměř nezmění. Naopak - letní pneumatika bývá širší, takže má ve výsledku větší odpor a způsobí vyšší spotřebu, než pneu zimní, která musí "zařezávat" do sněhu.

2. Delší brzdná dráha se projeví až při teplotách, kdy měkne i asfalt a i to jen u těch nejměkčích pneumatik, které se na trhu běžně nevyskytují.

3. Silika se projevuje ve směsi tím, že má vyšší přilnavost na ledu. Na běžně teplé vozovce se neprojevuje vůbec nijak.

4. Dojíždění zimáků v létě je naprosto logické, ekonomické a ekologické opatření. Samozřejmě, že výrobci pneu a jimi placení "ekcperti" na to mají jiný názor.

M. Binis 6.4.2016 10:07

opět se lobuje v něčí prospěch, nic víc. A chrápposlaci budou mít činnost - zase předstírání důležitosti

V. Dlouhý 6.4.2016 9:38

reklama na pneuodborníky

6.4.2016 9:35

Zase hloupé slinty rádoby odborníků. Zabít by se měli především oni, aby neotravovali svými blbostmi.

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

Prostitutka láká zákazníky za výlohou vykřičeného domu v Dubí u Teplic (2005) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Prof. Vladimír Tesař, zakladatel a přednosta Kliniky nefrologie 1. Lékařské... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Zabít nudu, nastřelit se. Na drogách jsou i školáci z dobrých rodin

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Ritalin, deset tablet. Kdo se přidá?“ ptá se čtrnáctiletý školák na sociální síti ostatních kamarádů. Netrvá to ani pět...