Úterý 7. dubna 2020svátek má Heřman, Hermína 3 °C jasno Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Češi šetří. Kupují kuchyňské linky v průměru za 30 tisíc

Kuchyňská linka- ilustrační | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Kuchyňská linka- ilustrační | foto: Lukáš Brom

PRAHA Lidé, kteří si loni koupili kuchyňskou linku, za ni zaplatili v průměru 30 000 korun. Právě cena je hlavním kritériem podle kterého si Češi vybírají kuchyň, na dalších místech následují vzhled, kvalita zpracování a praktičnost. Vyplývá to ze studie Incoma Furniture 2012.

Trh s kuchyňským nábytkem stále klesá, jeho roční obrat dosahuje podle odhadu Asociace českých nábytkářů asi čtyři miliardy korun.

ČTĚTE TAKÉ:

Českým výrobcům kuchyní se daří exportovat, loni se z ČR vyvezl kuchyňský nábytek v hodnotě 433 milionů korun. Vývoz vestavěných kuchyní loni vyskočil o 130 procent. Kuchyně za 379 milionů korun se naopak dovezly.

Pokles v prodeji kuchyní

"Jak loňský rok tak začátek letošního roku vykazují klesající trend v prodeji kuchyní, oživení trhu se zatím nekoná. Průměrná cena kuchyně se neustále snižuje. Více se prodávají levnější produkty," řekla obchodní ředitelka společnosti Nadop - výroba nábytku Ivana Pehalová.

Krize podle ní způsobila obrat zákazníků k šetření. Dál převládá obava z budoucnosti a lidé zvažují každou investici. Nepouští se proto moc ani do budování, a ti kteří ano, čím dál častěji volí levnější a méně kvalitní výrobky. "Prodej nábytku a kuchyní je také poměrně těsně svázán se stavebním průmyslem a ten svého dna podle všeho ještě nedosáhl. Je to stále začarovaný kruh," dodala Pehalová.

Lidé slyší na slevy

Češi i v případě kuchyňského nábytku reagují hlavně na slevy. "Většinový zákazník se i nadále orientuje hlavně na cenu a to platí i pro plánované kuchyně, na míru. Toto je potvrzeno i dostupnými spotřebitelskými průzkumy podle nichž cena zůstává jedním z klíčových a rozhodujících kritérií při nákupu kuchyně a celé kuchyňské zakázky," uvedla Regina Netolická ze společnosti Gorenje.

Nejčastěji používané materiály u kuchyní jsou nyní laminované dřevotřískové desky v různých dekorech dřevin a standardních barvách. Vede bílá, často v lesklém provedení. Pomalu se zvyšuje poptávka po přírodních materiálech - masivu a dýze. Trendové jsou velké zásuvky s tlumením dojezdu.

"V poslední době Češi preferují kuchyně ve tvaru L, ale svou vysokou popularitu si udržují i tradiční lineární uspořádání kuchyně. To je především s ohledem na prostory bytů v panelových domech. Největší poptávka je v současné době po moderních kuchyní, ale neklesá ani zájem o tradiční design," uvedl mluvčí IKEA Tomáš Kubík.

,
Premium

Luxusní auta a vily. Pohádkový život utnula mladíkům až policie

Domy a byty podvodníků ze společnosti J.O. Investment s. r. o. (na snímku je... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Jakubovi O. bylo dvacet let, když založil firmu J.O. Investment a začal podnikat. Po třech letech jezdil v kabrioletu...

Premium

Lhaní se dá naučit. Emoce se však obelhat nedají, radí kriminální psycholog

Slovenský kriminální psycholog Ondrej Kubík | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Naproti vám sedí podezřelý. Říká pravdu, nebo lže? Kriminální psycholog Ondrej Kubík ví, jak u výslechu přečíst mysl...

Premium

Dojemná záchrana? Nikoliv. MF DNES odhalila síť černého byznysu se psy

Psi z množírny z útulku. V bezpečí. Fenky Rózu a Mašličku MF DNES předala do... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Líbivá záchrana psů z nevhodných podmínek je skvělý byznys. Na jeho financování se podílí česká i německá veřejnost....

Advantage Consulting, s.r.o.
SENIORNÍ L4 SUPPORT

Advantage Consulting, s.r.o.
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 55 000 - 75 000 Kč