Středa 8. dubna 2020svátek má Ema 3 °C jasno Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Češi mnohem více slyší na slevy, i když nejsou vyšší než jindy

Čechům se slevy líbí | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Čechům se slevy líbí | foto: Shutterstock

PRAHA Obchodníci letos hlásí vyšší zájem českých zákazníků o letní výprodeje, které v době globální ekonomické krize do prodejen přilákaly více lidí než v předchozích letech.

Letní výprodeje letos v Česku vrcholily na přelomu července a srpna, kdy obchodní řetězce zlevnily některé zboží až o 90 procent. Letní slevy ale navzdory hospodářské krizi a slábnoucím útratám českých domácností nebyly rozsáhlejší než v minulých letech.

"V letošním roce jsme v našich hypermarketech Albert zaznamenali větší zájem ze strany zákazníků o zboží, které jsme jim nabízeli v rámci letního slevového festivalu. Již od začátku roku vidíme, že zákazníci více reagují na zboží nabízené v promocích nebo speciálních akcích," sdělil dnes mluvčí společnosti Ahold Czech Republic Libor Kytýr.

Podobně se vyjádřili i zástupci pražského outletového centra Fashion Arena. "Možnosti nakoupit značkové oblečení za velmi příznivé ceny v rámci letních výprodejů využilo letos o 39 procent zákazníků více než v loňském roce," uvedla marketingová manažerka Fashion Arena Outlet Center Iva Janovská, podle které obrat outletového centra Fashion Arena v době letních slev vzrostl o 41 procent.

Zákazníci si dají práci a najdou tu nejlepší cenu

Letní slevy se letos podle Sylvie Schmiedové z internetového portálu www.slevy.cz pohybovaly většinou v rozmezí 30 až 50 procent. "Letošní letní výprodeje jsou mimo jiné ovlivněny snahou o držení minimálních zásob s ohledem na omezování spotřeby v rámci krize. Obchodníci tak nebyli nuceni k razantním slevovým akcím u standardně prodávaného zboží," podotkla.

Podle analýzy portálu www.slevy.cz mají čtyři z pěti českých spotřebitelů zájem o nakupování ve slevách. "Na stránkách www.slevy.cz jsme zaregistrovali výrazný nárůst návštěvníků, který byl v červenci o 43 procent vyšší než v předcházejícím období," podotkla Schmiedová.

První letní výprodeje letos obchodní řetězce zahájily již na začátku června. Obchodníci si díky výprodejům uvolní sklady a prodejní plochy pro nové zboží. Výprodeje jsou tradičně také důležitým marketingovým nástrojem, pomocí kterého obchodní řetězce soupeří o zákazníky.

,
Premium

KOMENTÁŘ: Koronavirus je hrou o čas. Do roka onemocníme všichni

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Nejdéle do roka koronavirem onemocníme všichni. Jde jen o to, aby se lidé s těžším průběhem choroby mohli během...

Premium

Úspěšný recept na koronavirus pochází z Číny a zní jasně: Chce to být tvrdý!

Lidé v ochranných rouškách během ranní dopravní špičky v Pekingu (9. března... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Inspirace pro svět: Jak se vlastně Číně podařilo silně zkrotit zákeřnou chorobu? Zatímco pro většinu Západu se...

Premium

Koronavirus nám vletěl do imunitně naivní populace, tvrdí parazitolog Ježek

Petr Ježek, primář laboratoře klinické mikrobiologie a parazitologie nemocnice... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Tým primáře Oddělení klinické mikrobiologie a parazitologie Petra Ježka z příbramské oblastní nemocnice je jedním z...