4. března 2009 15:31 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Čeští manažeři nemají smysl pro humor

Má smysl pro humor manažer volební kampaně ČSSD Jaroslav Tvrdík? | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Má smysl pro humor manažer volební kampaně ČSSD Jaroslav Tvrdík? | foto:  František Vlček, Lidové noviny

PRAHA Čeští manažeři podle aktuálního průzkumu v šesti zemích střední a východní Evropy patří mezi nejlepší ve spolupráci a v plnění termínů. Oproti ostatním ale ztrácejí v osobních vztazích a ve smyslu pro humor. Česko se v konkurenci Polska, Maďarska, Slovenska, Rumunska a Bulharska celkově umístilo na třetím místě.

Mezi pozitiva českého managementu patří pracovitost, dobrá organizovanost, dodržování termínů a časových rozvrhů a také fakt, že rozhodnutí přijatá během jednání jsou akceptována a následně plněna. Negativně byla naopak hodnocena nízká míra flexibility, špatné osobní vztahy na pracovišti a přílišná formalita.

"Výsledky studie podle mě celkem odpovídají očekávání a našim každodenním zkušenostem. Překvapilo mě snad jen hodnocení českých manažerů jako lidí, kteří nemají smysl pro humor," uvedla ředitelka společnosti Target pro Českou republiku Pavla Trchová. Dodala, že takový výsledek může být daný jistou komplikovaností české duše, kterou je potřeba delší dobu poznávat.

Jak vyplývá ze studie, manažeři střední a východní Evropy se nedostatečně zaměřují na zákazníka a neefektivně řídí firmy. Dobrým obchodním výsledkům brání také byrokracie a korupce. Na druhé straně jsou místní manažeři pracovití a ambiciózní, podnikatelské prostředí je dynamické a ženy manažerky překonávají manažery muže.

Studie byla provedena na podzim 2008, výzkumníci kladli otázky více než 5000 manažerů. TARGET International Executive Search je jednou z předních firem v regionu střední a východní Evropy vyhledávající členy středního a vyššího managementu.

ČTK

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!