30. května 2013 7:00 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Čeští 'pejskaři' šetří na krmivu víc než milovníci koček, nakupují on-line

Jack Russell teriér - ilustrační foto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Jack Russell teriér - ilustrační foto. | foto: Shutterstock

PRAHA Krmivo pro psy a kočky loni kupovala více než polovina českých domácností, v průměru za ně rodiny utratily více než 2000 korun. Krmivo pro domácí mazlíčky nakupují domácnosti v průměru takřka každý druhý týden. Vyplývá to z průzkumu Consumer Panel Services společnosti GfK.

Nejoblíbenějším místem pro nákup tohoto zboží jsou hypermarkety, ve kterých Češi utratí téměř třetinu svých výdajů, pětinu pak ve specializovaných obchodech. Roste také popularita nákupů tohoto sortimentu na internetu.

Výdaje za krmivo se u domácností se psy a kočkami téměř neliší. Zatímco majitelé psů své výdaje meziročně spíše snižují, majitelé koček sáhli v roce 2012 naopak do kapsy hlouběji. Frekvence nákupů je vyšší u krmiva pro kočky, protože jejich balení jsou menší. U koček tvoří "mokré" krmivo 60 procent prodejů, u psů pak převažuje "suché" krmivo, 56 procent.

Na internetu nakupují pejskaři

Popularita internetových nákupů roste i v oblasti krmiva pro psy a kočky. Nákup na internetu vyzkoušelo v roce 2012 necelých 170 tisíc českých domácností, přičemž více tuto možnost využívají majitelé psů. Na internetu sice zákazníci nakupují méně často, ale průměrná útrata na jeden nákup je ve srovnání s nákupem v kamenné prodejně několikanásobně větší.

Lidovky.cz, ČTK

České ženy jsou na rodičovské nejdéle, návrat do práce mají nejtěžší
České ženy jsou na rodičovské nejdéle, návrat do práce mají nejtěžší

V Česku máme jednu z nejdelších rodičovských vůbec. Matky dvou dětí stráví doma průměrně 6–8 let, přestože by se mnohdy chtěly vrátit do práce dříve. Jaké jsou u nás rozdíly v rodičovské oproti ostatním evropským zemím?